Rabu, 31 Julai 2013

Yang Pelik, Perlu Disiasat Bukan Pembelian Scorpene Tapi Putar Belit SUARAM

Pembelian kapal selam scorpene tentunya sebuah peristiwa hebat di mana sesuatu yang bukan isu menjadi isu yang sebesar gergarsi dan enggan berhenti.

Ia bermula dengan dengan satu pembohongan yang besar oleh SUARAM dan seperti semua pembohongan ia hanya akan bertambah besar di mana dalam kes ini, ia telah pecah berderai sehingga tidak dapat dipastikan lagi bentuknya yang asal.

Dan hari ini, mungkin kerana ego, SUARAM berazam untuk meneruskan pembohongan itu walaupun mereka sendiri keliru dengan kisah yang mereka reka.  Rakyat Malaysia, secara amnya sudah maklum mengenai kebenarannya dan tidak lagi memberi perhatian kepada SUARAM.

Bagaimanapun ada segelintir yang masih terpedaya dengan persepsi negatif yang ditabur terhadap kerajaan dan terus mempercayai pembohongan SUARAM malah menderma pula untuk tujuan itu.

Di pihak SUARAM pula, mereka tentu sekali perlu memastikan semua ini berterusan.  Untuk itu, mereka menganjurkan makan malam termasuk program buka puasa menyeru orang ramai memberi sumbangan agar mereka dapat terus berbohong.

Kita percaya sumbangan itu akan digunakan sebagai bayaran kepada pihak mereka untuk 'menguruskan pembohongan', termasuk membayar peguam-peguam asing, kos pengangkutan dan penginapan mereka, keraian dan juga pelbagai kos lain.

Kita percaya sumbangan itu akan digunakan sebagai bayaran kepada pihak mereka untuk 'menguruskan pembohongan', termasuk membayar peguam-peguam asing, kos pengangkutan dan penginapan mereka, keraian dan juga pelbagai kos lain.

Tugasnya adalah untuk terus memberitahu rakyat bahawa Altantuya adalah penterjemah dalam urusniaga scorpene dan beliau mempunyai hubungan sulit sama ada dengan Dato' Seri Najib atau Razak Baginda.

Selain itu mereka juga perlu terus berbohong bahawa syarikat DCNS, Thales dan Perimekar, entah bagaimana telah memasukkan wang ke dalam poket Dato' Seri Najib.   Dari situ, mereka harus terus menyatakan bahawa mahkamah Perancis telah membuka fail kes dan beberapa orang bakal disapina.

Tidak apa jika mahkamah Perancis telah membuat kenyataan bahawa kes scorpene tidak wujud sama sekali dan telah ditolak sejak dari mula kerana aduan SUARAM didapati tidak berasas.  Tidak apa jika pihak polis Perancis mengesahkan bahawa Altantuya tidak pernah menjejak kaki ke negara itu dalam tempoh urusniaga berlaku.

Tidak apa jika pegawai syarikat DCNS ketawakan kisah kewujudan penterjemah kerana semua transaksi dilakukan dalam bahasa Inggeris.  Dan tidak apa jika laporan audit syarikat Perimekar telah menunjukkan tiada yang pelik dan tiada satu sen pun wang yang tidak berada di tempatnya.

Tidak apa semua itu, kerana apa yang SUARAM perlu lakukan ialah terus berbohong mengenainya sebagai alasan untuk menganjur program dan meminta sumbangan.  Ini kerana sumbangan itulah satu-satunya cara untuk mereka menjustifikasi perbelanjaan besar yang dilakukan dan akan terus dilakukan oleh pertubuhan itu.

Oleh itu, jika ada sesuatu yang pelik dalam pengurusan kewangan, ia bukanlah dalam pembelian scorpene, tetapi dalam operasi SUARAM.

Bagi meletakkan titik noktah kepada semua pembohongan ini, Jasbir Singh Chahl yang terlibat secara langsung dalam transaksi scorpene telah bersetuju agar kenyataannya diambil dan diterbitkan.  The New Straits Times telah menyiarkan kenyataannya semalam.

Dari kenyataan Jasbir, maka sahlah bahawa tiada teka-teki yang perlu diselesaikan dalam isu pembelian scorpene.  Semuanya berlaku secara telus dan jelas dan SUARAMlah yang sebenarnya berbohong.

Terbukti kini bahawa hayat SUARAM bergantung penuh kepada pembohongan.  Jika pembohongan itu berhenti, maka tamatlah riwayat SUARAM.  Setakat hari ini, boleh dikatakan hampir tiada lagi yang mempercayai SUARAM.  Maka hiduplah SUARAM bagai bangkai bernyawa – berbohong untuk terus mendapat dana dan mengutip derma.

Dr Muslim Umar

 
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

9 ulasan:

  1. Suara anak haran (suaram) adalah satu entity kebal yang mendapat dana daripada yahudi US, UK dan German untuk huru harakan Negara ini, mereka sengaja wujudkan pelbagai isu agar kerajaan tidak dihormati dan dalam masa yang sama agenda sebenar untuk menjatuhkan Islam Melayu di Negara ini tercapai dan menjadikan Negara ini Negara kristian. Kerajaan sekarang ni lemah dan tak berani bertindak sebab takut hilang undi padahal yang sokong kerjaaan la ni hanya lah orang Melayu Islam...dasar pemimpin sial

    BalasPadam
  2. dah namanyer suara haram (suaram) nak buat mcm mana lagi...

    BalasPadam
  3. yang hairan kenapa DS Najib tak berani saman SUARAM? aku geram betul dengan suara haram SUARAM ni. DS Najib pulak kena la tegas dan saman je SURA HARAM tu.

    BalasPadam
  4. Suara-suara haram (SUARAM) sebenarnya menimbulkan kembali isu ini bagi menarik perhatian delegasi Perancis yang datang melakukan kunjungan diplomatik ke Malaysia dengan harapan kepimpinan baru Perancis dari parti sosialis akan menekan Malaysia.

    Hohoho silap besarlah. Malah delegasi besar dari Perancis datang nak labur dan buat duit bagi menjana ekonominya yang merosot ekoran krisis ekonomi yang melanda EU sekarang ni. Tak de masa nak layan suara haram puak-puak makan duit haram ni.

    Kesian Anwar taktik tak menjadi. Hahaha

    BalasPadam
  5. kerajaan bila nk dakwa.SUARAM tidak diperlukan di negara kita

    BalasPadam
  6. Suaram mmende,semuanya baju pembangkang suara rakyat haram jadah cakap ikut sedap mulut basi bukan fakta dan kenyataan.Suaram haper semuanya kertas tandas DAP.Kacau daun,pengeruh penangguk di air longkang.

    BalasPadam
  7. apsal tak saman diorang?

    BalasPadam
  8. KDN memang perlu ambil tindakan terhadap SUARAM ini, yang disyaki dibiayai PENJAJAH Barat-Israel, untuk MENJATUHKAN Islam/umatnya terutamanya BUMIPUTERA Melayu di bumi pusaka kita. Pertubuhan Barat-Israel, National Endowment for Democracy’s National Democratic Institute (NDI), dan Open Society (George Soros) juga disyaki menaja Anwar dan Bersih (di http://www.globalresearch.ca/malaysia-failure-of-u-s-to-subvert-the-elections-and-install-a-proxy-regime/5334439, Malaysia: Failure of U.S. to Subvert the Elections and Install a “Proxy Regime”: US “Pivot” Toward Asia Trips in Malaysia, By Tony Cartalucci, Global Research, May 09, 2013). Juga disyaki menaja Malaysiakini dan pengganas Cyber, Red Bean.

    Jadi ini bukan hanya berkaitan dengan JENAYAH fitnah kepada YB PM/K'jaan BN, tetapi yang lebih merbahaya, Israel-Mossad disyaki turut terlibat, melalui sekutunya, dari rejim Barat, untuk MENJAJAH negara Islam kita ini! Kerana, penjajah Barat-Israel melalui sekutu mereka dari puak Kristian Zionis DAP-PAP (S'pura)/PKR , ingin menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel (“Greater Israel“) tetapi di Asia, sebab Singapura terlalu kecil dan tidak ada minyak-gas bertimbun macam Malaysia terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, yang juga kaya dengan minyak-gas/ dll untuk dikuasai (sila lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009).

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    BalasPadam
  9. dimana kapal scorpene sekarang??? boleh selam ke?

    BalasPadam