Langkau ke kandungan utama

Kami Sokong Ops Cantas



Sikap parti pembangkang sememangnya memualkan. Setelah berjaya menghapuskan ISA, seolah-olah memberi satu tiket untuk samseng bermaharaja lela.

Insiden tembak sampai mati dari jarak dekat menjadi-jadi, apabila kerap berlaku pembunuhan, parti pembangkang mencemuh kerajaan.

Kononnya Malaysia bukan lagi sebuah negara yang selamat, mereka menyeru agar rakyat memakai jeket kalis peluru apabila berada di luar rumah. Akhbar Singapura juga mengambil kesempatan mencemuh negara dengan malebelkan nyawa teramat murah di Malaysia.

Akan tetapi setelah PDRM berjaya menumpaskan kumpulan gangster Hindu 04 di Pulau Pinang, parti pembangkang sekali lagi mencemuh kerajaan dan polis kerana bertindak diluar batas dengan membunuh kumpulan gangster tersebut.

Kumpulan 04, 08 dan lain-lain adalah nama kumpulan gangster Hindu yang cukup menggerunkan.

Di Taiping, beberapa tahun lalu pernah berlaku satu pembunuhan kejam ke atas seorang pengusaha jual beli barangan lusuh di hadapan rumahnya di Simpang. Mangsa yang dilabelkan sebagai seorang yang baik dan seorang sami sebenarnya adalah ahli kumpulan samseng.

Di Pulau Pinang kaum keluarga samseng 04 telah bertindak dengan mengadakan perarakan khas mayat samseng dengan meletakkan banner 04 di kenderaan yang membawa mayat. Ia seolah-olah satu amaran kepada polis. Begitu juga dengan contengan Rest in peace 04 di dinding Ibu pejabat polis seolah-olah satu signal kepada. Polis.

Beberapa tahun lalu juga seorang samseng berbangsa India telah mati dalam insiden tembak di hadapan stesen minyak BP Jalan Kamunting Taiping. Ia juga menyebabkan keluarga mangsa cuba membawa mayat dan di arak di seluruh bandar Taiping. Tetapi apabila dihalang oleh polis, mereka memaki hamun ACP Yusuf Mat Diah tanpa ada rasa hormat kepada penjawat awam lebih-lebih yang bergelar Ketua Polis Daerah.

Nga Kor Ming dalam facebooknya, bukan main lagi mengkritik polis dan kerajaan apabila banyak berlaku kes tembak dan bunuh dari jarak dekat.

Kini merekalah yang membela mangsa dan selepas ini ramai lah peguam akan mengambil kes untuk melawan kerajaan dan polis.

Sebagai rakyat Malaysia marilah kita sokong 5 prinsip rukun negara dan kami menyokong tindakan polis dalam menjaga keamanan negara.

Sekian.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.









Ulasan

  1. PM yang mansuhkan akta ISA dan OSA,kenapa nak salahkan pihak pembangkang. ???

    BalasPadam
    Balasan
    1. PM mansuhkn akta ISA & OSA di sbbkn pmbangkang jgk yg mahukan ia di mansuhkan.. last2 kna balik kt PM.. nk jaga hati pmbgkang konon.. skrg trima la.. lmbut sgt PM ni..

      Padam
    2. Lepas ni kalau ekonomi teruk pon mesti salah pembangkang jugak ni..
      Nasib ko la pembangkang..
      Aku sarankan kite bubar shj pembangkang..zerokan pembangkang..
      Kalau hura-hara jugak,kite salahkan rakyat pulak!

      Padam
  2. PDRM, TERUSKAN USAHA MURNI INI. TAHNIAH!!

    BalasPadam
  3. Aku sokong PDRM. Syabas!

    BalasPadam
  4. Bnyk kes criminal kes yng tak dpt diselesaikan spt nurin jazlin salah pembangkang ape?

    BalasPadam
  5. SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas ketegasan dan keberanian YB Menteri KDN & KPN, dan polis-polis kita, yg. mempertarungkan NYAWA mereka melawan PENJENAYAH SAMSENG/PENGGANAS!

    BINATANG betul si DAPBANGKAI, dgn. loyar-loyar/NGO-NGO SAMPAH mereka! Umat Islam/Melayu dan Bumiputera lain terus diANIAYA jadi MANGSA, dan hidup dlm. ketakutan, akibat jenayah ganas GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA! Lepas itu GENG BINATANG ini boleh pula TAWAN jln. kat P. Pinang, buat perarakan MENYANJUNG penjenayah-penjenayah ini - kat Barat pun yg. MELALAK psl. "demokrasi/hak asasi" pun, jgn. harap polis bagi peluang geng samseng tawan jln. mcm ni; SAMSENG/PENGGANAS pun ramai ditembak mati mcm. KATAK! Jadi si penyokong geng SAMSENG yg. buat perarakan KURANG AJAQ, dan sampai berani buat grafiti kat balai polis ini patut diTANGKAP segera kerana MENGANCAM keselamatan awam dan polis, bukan bawah akta pertubuhan dan dilayan spt. buat kesalahan kecil!

    Dahlah tu, si DALANG DAJAL dua muka India dlm BN pun nak bela SAMSENG PENJENAYAH dgn. DAPBANGKAI! Sebab itu, JANGAN bagi peluang lansung pd. DAPigs MEMERINTAH Tanah Melayu ini - kerana penjenayah akan BERKUASA dan polis ISLAM/MELAYU akan terus diHINA/diPIJAK/diTENDANG/diGERTAK dgn. undang-undang "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si hipokrit Barat-Zionis (yg. sekutu kuat si DAPBANGKAI/PKR)!

    Lihat EVANGELIS Star galak melapurkan di -

    1. http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/21/Grand-sendoff-for-five-killed-in-shootout.aspx, Grand send-off for five killed in shootout, August 21, 2013:

    GEORGE TOWN: Some 500 family members and friends of three of the five men killed in a police shootout gave them an elaborate send-off with a funeral procession accompanied by drums and firecrackers.

    The three – N. Rakan, 25, M. Suresh, 25, and R. Ramesh, 27 – were cremated in separate incinerators at the Batu Gantung crematorium at 5.40pm yesterday. …….The funeral procession – to the beats of Indian and Chinese drums as well as a band – had earlier converged in Jalan Yeap Chor Ee before heading to the crematorium, punctuated with the sounds of firecrackers.

    …….J. Gobinath’s hearse – accompanied by another vehicle bearing a “04” banner and a picture of the deceased with the words Perai Gobi – arrived at the cemetery at 4pm, heralded by the release of firecrackers at the entrance. About 100 family members and friends attended the funeral.

    …….A floral wreath designed with the word “GOBI” together with a picture banner bearing the titles of “Gobi Butterworth” and “King of the Ring” as well as a message “We will miss u 4ever Bro” were seen on the hearse.

    About 15 people were later seen carrying M. Gobinath’s coffin into the cemetery to be buried. A lorry with a “04” flower decoration was also spotted.

    2. di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/21/Politicians-want-AG-to-hold-inquest-into-fatal-shooting.aspx, Politicians want A-G to hold inquest into fatal shooting, August 21, 2013:

    GEORGE TOWN: Politicians led by Deputy Minister in Prime Minister’s Department P. Waythamoorthy and DAP national chairman Karpal Singh are calling for the Attorney-General to carry out an inquest into the shooting of five men in Penang……

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…