Rabu, 21 Ogos 2013

Kami Sokong Ops Cantas



Sikap parti pembangkang sememangnya memualkan. Setelah berjaya menghapuskan ISA, seolah-olah memberi satu tiket untuk samseng bermaharaja lela.

Insiden tembak sampai mati dari jarak dekat menjadi-jadi, apabila kerap berlaku pembunuhan, parti pembangkang mencemuh kerajaan.

Kononnya Malaysia bukan lagi sebuah negara yang selamat, mereka menyeru agar rakyat memakai jeket kalis peluru apabila berada di luar rumah. Akhbar Singapura juga mengambil kesempatan mencemuh negara dengan malebelkan nyawa teramat murah di Malaysia.

Akan tetapi setelah PDRM berjaya menumpaskan kumpulan gangster Hindu 04 di Pulau Pinang, parti pembangkang sekali lagi mencemuh kerajaan dan polis kerana bertindak diluar batas dengan membunuh kumpulan gangster tersebut.

Kumpulan 04, 08 dan lain-lain adalah nama kumpulan gangster Hindu yang cukup menggerunkan.

Di Taiping, beberapa tahun lalu pernah berlaku satu pembunuhan kejam ke atas seorang pengusaha jual beli barangan lusuh di hadapan rumahnya di Simpang. Mangsa yang dilabelkan sebagai seorang yang baik dan seorang sami sebenarnya adalah ahli kumpulan samseng.

Di Pulau Pinang kaum keluarga samseng 04 telah bertindak dengan mengadakan perarakan khas mayat samseng dengan meletakkan banner 04 di kenderaan yang membawa mayat. Ia seolah-olah satu amaran kepada polis. Begitu juga dengan contengan Rest in peace 04 di dinding Ibu pejabat polis seolah-olah satu signal kepada. Polis.

Beberapa tahun lalu juga seorang samseng berbangsa India telah mati dalam insiden tembak di hadapan stesen minyak BP Jalan Kamunting Taiping. Ia juga menyebabkan keluarga mangsa cuba membawa mayat dan di arak di seluruh bandar Taiping. Tetapi apabila dihalang oleh polis, mereka memaki hamun ACP Yusuf Mat Diah tanpa ada rasa hormat kepada penjawat awam lebih-lebih yang bergelar Ketua Polis Daerah.

Nga Kor Ming dalam facebooknya, bukan main lagi mengkritik polis dan kerajaan apabila banyak berlaku kes tembak dan bunuh dari jarak dekat.

Kini merekalah yang membela mangsa dan selepas ini ramai lah peguam akan mengambil kes untuk melawan kerajaan dan polis.

Sebagai rakyat Malaysia marilah kita sokong 5 prinsip rukun negara dan kami menyokong tindakan polis dalam menjaga keamanan negara.

Sekian.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.









7 ulasan:

  1. PM yang mansuhkan akta ISA dan OSA,kenapa nak salahkan pihak pembangkang. ???

    BalasPadam
    Balasan
    1. PM mansuhkn akta ISA & OSA di sbbkn pmbangkang jgk yg mahukan ia di mansuhkan.. last2 kna balik kt PM.. nk jaga hati pmbgkang konon.. skrg trima la.. lmbut sgt PM ni..

      Padam
    2. Lepas ni kalau ekonomi teruk pon mesti salah pembangkang jugak ni..
      Nasib ko la pembangkang..
      Aku sarankan kite bubar shj pembangkang..zerokan pembangkang..
      Kalau hura-hara jugak,kite salahkan rakyat pulak!

      Padam
  2. PDRM, TERUSKAN USAHA MURNI INI. TAHNIAH!!

    BalasPadam
  3. Aku sokong PDRM. Syabas!

    BalasPadam
  4. Bnyk kes criminal kes yng tak dpt diselesaikan spt nurin jazlin salah pembangkang ape?

    BalasPadam
  5. SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas ketegasan dan keberanian YB Menteri KDN & KPN, dan polis-polis kita, yg. mempertarungkan NYAWA mereka melawan PENJENAYAH SAMSENG/PENGGANAS!

    BINATANG betul si DAPBANGKAI, dgn. loyar-loyar/NGO-NGO SAMPAH mereka! Umat Islam/Melayu dan Bumiputera lain terus diANIAYA jadi MANGSA, dan hidup dlm. ketakutan, akibat jenayah ganas GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA! Lepas itu GENG BINATANG ini boleh pula TAWAN jln. kat P. Pinang, buat perarakan MENYANJUNG penjenayah-penjenayah ini - kat Barat pun yg. MELALAK psl. "demokrasi/hak asasi" pun, jgn. harap polis bagi peluang geng samseng tawan jln. mcm ni; SAMSENG/PENGGANAS pun ramai ditembak mati mcm. KATAK! Jadi si penyokong geng SAMSENG yg. buat perarakan KURANG AJAQ, dan sampai berani buat grafiti kat balai polis ini patut diTANGKAP segera kerana MENGANCAM keselamatan awam dan polis, bukan bawah akta pertubuhan dan dilayan spt. buat kesalahan kecil!

    Dahlah tu, si DALANG DAJAL dua muka India dlm BN pun nak bela SAMSENG PENJENAYAH dgn. DAPBANGKAI! Sebab itu, JANGAN bagi peluang lansung pd. DAPigs MEMERINTAH Tanah Melayu ini - kerana penjenayah akan BERKUASA dan polis ISLAM/MELAYU akan terus diHINA/diPIJAK/diTENDANG/diGERTAK dgn. undang-undang "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si hipokrit Barat-Zionis (yg. sekutu kuat si DAPBANGKAI/PKR)!

    Lihat EVANGELIS Star galak melapurkan di -

    1. http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/21/Grand-sendoff-for-five-killed-in-shootout.aspx, Grand send-off for five killed in shootout, August 21, 2013:

    GEORGE TOWN: Some 500 family members and friends of three of the five men killed in a police shootout gave them an elaborate send-off with a funeral procession accompanied by drums and firecrackers.

    The three – N. Rakan, 25, M. Suresh, 25, and R. Ramesh, 27 – were cremated in separate incinerators at the Batu Gantung crematorium at 5.40pm yesterday. …….The funeral procession – to the beats of Indian and Chinese drums as well as a band – had earlier converged in Jalan Yeap Chor Ee before heading to the crematorium, punctuated with the sounds of firecrackers.

    …….J. Gobinath’s hearse – accompanied by another vehicle bearing a “04” banner and a picture of the deceased with the words Perai Gobi – arrived at the cemetery at 4pm, heralded by the release of firecrackers at the entrance. About 100 family members and friends attended the funeral.

    …….A floral wreath designed with the word “GOBI” together with a picture banner bearing the titles of “Gobi Butterworth” and “King of the Ring” as well as a message “We will miss u 4ever Bro” were seen on the hearse.

    About 15 people were later seen carrying M. Gobinath’s coffin into the cemetery to be buried. A lorry with a “04” flower decoration was also spotted.

    2. di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/21/Politicians-want-AG-to-hold-inquest-into-fatal-shooting.aspx, Politicians want A-G to hold inquest into fatal shooting, August 21, 2013:

    GEORGE TOWN: Politicians led by Deputy Minister in Prime Minister’s Department P. Waythamoorthy and DAP national chairman Karpal Singh are calling for the Attorney-General to carry out an inquest into the shooting of five men in Penang……

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    BalasPadam