Jumaat, 23 Ogos 2013

Pegawai Dari PMO Cuba Singkirkan MB Perak Kerana Kecewa Tak Dapat Tanah

Berita yang baru Bebalian terima adalah berkenaan Menteri Besar Perak Datuk Seri Zambry Abdul Kadir. Berita itu adalah mengenai sepasang tangan ghaib dari PMO yang cuba menjentik Zambry dari jawatannya sebagai Menteri Besar, Perak.

Cubaan mengguling dan menyingkirkan Zambry dari PMO adalah berpunca dari sebidang tanah di sebuah kawasan perumahan mewah di  Meru, Ipoh. Al kisah seorang pegawai dari PMO yang rapat dengan Perdana Menteri telah memohon tanah tersebut, kononnya untuk membangunkan sebuah rumah. Tentulah rumah yang bakal dibangunkan itu sebuah rumah mewah dan memakan keluasan yang agak besar.

Permintaan itu telah ditolak mentah-mentah oleh Zambry dan mendatangkan  kemarahan pegawai tersebut. Beberapa permintaan lain menyusul namun semua permintaannya tidak dilayan oleh Zambry. Ini menyebabkan pegawai itu marah dan cuba mengatur gerak, menyingkirkan Zambry dari jawatan Menteri Besar Perak dan UMNO Perak.


Pegawai yang marah dan menaruh dendam kepada MB Perak itu mula berusaha untuk cuba menjatuhkan Zambry untuk membalas dendam tetapi sehingga kini tidak berjaya. Nampaknya orang dari PMO ini cuba mengatasi kuasa rakyat yang telah memilih Zambry di PRU yang lalu. Kita nantikan siapa yang bakal membaham tanah. Pegawai bebal  itu ataupun kuasa rakyat. 
The Bebalians
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 ulasan:

  1. Salam tuan, mohon tuan pautkan link blog saya , http://no2azeezrahim.blogspot.com/ . Dan link blog tuan saya telah pautkan di blog saya. Terima kasih.

    BalasPadam
  2. Taknak masuk campur sebab orang politik ini 2 x 5 = 5 x 2 sahaja.

    BalasPadam
  3. Saudara Taiping Mali,

    Adakah ko kenal Datuk Azhar, dan bebarapa kincu-kuncu Zambri yang sentiasa membuat spekulasi. sedangkan mereka membaham puluhan ekar tanah seperti di Teluk Senangin cuba saudara pergi tinjau dah jadi hak milik siapa . jangan baling batu sembunyi tangan, mulut menyalak jubur penuh taik.

    Persepsi yang dibuat hanya untuk menutup mata seolah-olah mereka semua bersih......pigidah

    BalasPadam