Rabu, 21 Ogos 2013

PTPTN: DAH PINJAM KENA BAYAR LAH

Pembangkang ambil kesempatan lagi dalam isu PTPTN
"Kita jgn nak salahkan gov sepenuhnya yaa pasal ptptn ni....aku nk tanya skit, korang janji apa, ikrar apa masa nk buat loan dulu? Bukan xtau apa syarat2 nya kan.... bila dh mula dpt kerja tu, yg berlagak sgt pakai kereta mewah, bertukar2 gadget, buat kenduri kawen besar2 sampai meminjam kat bank lagi, siapa suruh? Korang nk salahkan perdana menteri ke korang pinjam smua tu? Hahaha..... tu lah, jgn lah salahkan org atas tindakan bodoh diri sendiri..... cermin lah diri sdiri n kemampuan diri sendiri. Jgn semata mata nk berlagak, kerajaan disalahkan...."

Nurul Izzah MP Lembah Pantai kata, HAPUSKAN PTPTN, bermakna kerajaan tidak akan mewujudkan lagi unit tabung pinjaman ini, siapa yang nak ke universiti awam atau swasta kena tanggung sendiri..

2 ulasan:

  1. ..sundal sekoq tu nak kertas undi aje.. sambil2 menyundal.. taqbir!..

    BalasPadam
  2. manifesto bukan janji,, oleh itu janji bukan .... tolong sambungkan ye

    BalasPadam