Langkau ke kandungan utama

TIONG LAI MEMBELA PENGUSAHA RESORT

APA SUDAH JADII?
APA SUDAH JADI DENGAN MCA? 
"Datuk Seri Liow Tiong Lai said today the government’s decision to revoke the permanent residency (PR) of a Singaporean Muslim man for allowing a group of Buddhist tourists to meditate in a Muslim prayer room in a resort, as too harsh of a punishment."
INGAT MAJLIS PEGUAM SAJA YANG BANTAH TINDAKAN ZAHID RUPA-RUPA KOMPONEN BN PUN BANTAH!!!!!

Ulasan

  1. Kita dah tau hati perut Cina, jgn ambil peduli walau siapapun yang berkokok. Teruskan tindakan demi bangsa, agama & negara Melayu ini.

    BalasPadam
  2. Tiong Lai, kau sudah hilang 8 undi....next GE kau bungkus dan Melayu akan wakili kawasan Parlimen Bentong...Goodbye

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melayu hangat-hangat tahi ayam je

      Padam
  3. Hang pi jalan lah Tiong Lai......

    BalasPadam
  4. MCA dah tak relevan. Jgn pedulikan mereka.

    BalasPadam
  5. MCA ni proxy CinaDAP je....jangan lupa apa dia buat(STAR) sebelum PRU dulu.....kasi cina makan busar sebelum BN kalah........tapi sebaliknye....bukan dia orang MCA tak tahu yang cina nak jatuhkan kerajaan masa tu...pomen cina biodoh kat tempat aku pun tahu cina nak UBAH. MCA ...MAlaysian Chauvinist Assosiation....belakon je tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai... baru tau MCA dan DAP sama saja? MCA cakap dengan PM berbisik pelan-pelan kalau hendakkan habuan untuk cinabeng, tapi DAP berkokok sekuat-kuatnya. Keputusannya? Kedua-dua parti dapat apa yang dihajatkan oleh cinabeng. Melayu jugak yang gigit jari kena main. Kesian Melayu... Sekarang ada faham?

      Padam
  6. Sudahlah Tiong Lai. Tidak perlu caksp banyak MCA sudah kalah!. Ada menang sikit itu orang Melayu yang tolong!

    BalasPadam
  7. Tiong Lai ,u and your mca has no dignity. Take your party out of BN. We dont trust u. And you will never get our malay votes in any future elections.

    BalasPadam
  8. Nak tarik pengundi cina macam tu la..cina ni semua sama ja agenda depa..yg ni sebenarnya musuh dalam selimut..

    BalasPadam
  9. Nak tarik pengundi cina macam tu la..cina ni semua sama ja agenda depa..yg ni sebenarnya musuh dalam selimut..

    BalasPadam
  10. Lai..lai (burung) tiong lai.., itu ingatan Zahid pada semua warganegara Malaysia. Kalau ada Cinabeng yang tak hormat dan menghina Islam dan asyik mengutuk Malaysia saja taraf warganegara mereka juga boleh dilucutkan. Ini termasuk taraf warnegara lu tiong lai!!!!

    BalasPadam
  11. Ala,relek le bro.kita orang tak heran dgn malaysia punya law.cuma atas kertas aje.suma bolih setel.no problem..itulah persepsi mamat singapore tentang undang2 negara kita.aku sokong 100% KDN kenakan tindakan pada mamat tu,cuma jgn pulak pilih bulu.orang melayu kena,cina lepas.

    BalasPadam
  12. aiya..! itu hali pilihanlaya apa pasat lu olang kasi menang itu Ah Lai..? sikalang mau malah2 kutuk dia talak guna juga.. kalau dia mungkus itu hali... itu Adnan Yakob telinga sulah kasi potong ma.. ha ha.. selepas itu dia talak bole pakei itu spectacle tak bole sangkut.. kena pakai itu contek lense... dia sulah telejun itu sungai Pahang jugak.. kah kah kah..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…