Isnin, 30 September 2013

Duit Umno duit haram, duit judi, duit pelacur, duit rasuah kata Azli Taliban, Taib Azamudin kata apa?

Oleh : Pisau Penangmari;

Wang kerajaan adalah haram.. tak boleh terima duit dari Umno..Harus perangi Umno BN ini adalah jihad fisabilillah..Jika mati melawan kerajaan Umno BN ..mati anda adalah syahid..
Kesemua kenyataan diatas adalah keluar dari mulut khawarij PAS.. 

Pisau tertarik dengan rungutan sahabat sebentar tadi katanya beliau gusar akan nasib bekas ahli parlimen Baling Dato Taib Azamudden yang sekarang ini berhutang dengan sebuah hospital swasta.

Ceritanya begini.. Taib Azamudden dimasukkan ke wad Hospital Pantai pada 24Januari ekoran masalah pendarahan dalam kepala selepas terjatuh di rumahnya di Baling..Beliau telah menerima rawatan selama 13 hari dan kos keseluruhan termasuk perubatan adalah RM 8,677.05..

Baru baru ini 24 September Ismail Don Ahli PKR Ranting Jalan Bharu telah menemui wakil pegawai khas Dato Seri Hilmi Yahya di Pejabat Umno Bahagian Balik Pulau..tujuannya adalah untuk meminta bantuan untuk menjelaskan tuntutan bayaran rawatan Dato Taib Azamudden..

Setelah diperiksa rupanya Ismail Don punyai pertalian kekeluargaan kepada Taib Azamudden..Kedatangan beliau untuk meminta bantuan Umno bertujuan menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh mereka kerana Dr Hilmi adalah Timbalan Menteri Kesihatan ketika ini..

Dato Taib Azamudden telah mengemukakan rayuan agar kesemua kos perubatan di Hospital Swasta berkenaan dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan..memandangkan ketika beliau sakit berlaku diluar kawalan sehingga beliau menerima rawatan melebihi 4 hari melebihi tempoh seperti mana yang ditetapkan kerajaan.Pihak kerajaan membiayai kos perubatan di hospital swasta tersebut hanya untuk tempoh 4 hari dan baki berikutnya harus ditanggung oleh Dato Taib Azamudden sendiri..

Beliau menerima rawatan selama 13 hari bermula 24 Jan hingga 6 Feb 2013,Taib Azamudden membuat rayuan agar perbelanjaan sepenuhnya ditanggung oleh kerajaan Umno BN kerana beliau jatuh sakit diluar kawalan beliau. Ismail Don dihantar untuk merayu kepada Dato Seri Helmi memandangkan beliau tahu Dato Helmi adalah Timbalan Menteri Kesihatan..

Pisau berasakan memang wajar Menteri Umno membantu dan beri sebanyak mungkin bantuan kepada ahli PAS,apatah lagi yang memohon bantuan adalah ahli parlimen pembangkang. Ketika mereka susah menteri melayu Islam Umno juga yang dicari..Taib Azamudden memang baik dan bagus orangnya, Beliau diantara ahli parlimen yang menentang LGBT dan menentang nama Allah dilacurkan oleh haprak pakatan.

Di mana Afnan Hamimi ketika ayahnya dalam kesusahan? 

Beliau sepatutnya tampil menjadi wakil kepada ayah beliau sendiri untuk meminta bantuan..bukan kerana kepentingan politik beliau menyorok biarkan ayah sendirian didalam kesusahan. Afnan Hamimi patut minta bantuan daripada Umno kerana mereka itu seagama, sebangsa dan sudah pasti bantuan akan dihulurkan…

Kepada Afnan..Jangan malu minta bantuan demi ayah tercinta..kenapa diam membisu dikala ayah sendiri dalam kesusahan yang teramat sangat..

Beginikah yang ditunjukkan oleh calon PAS yang tewas di Kerusi Parlimen Kepala Batas..?Bagaimana mahu beri khidmat kepada rakyat sedangkan ayah sendiri pun tak dilayan..

Pisau kata “Moga Allah beri kesihatan yang baik kepada Taib Azamudden”