Sabtu, 5 Oktober 2013

PAS BEBAS POLITIK WANG? Kih kih kih kih!

Umno sewajarnya mencontohi budaya politik Pas yang bebas daripada politik wang jika ingin melihat parti itu kekal relevan dan terus diterima masyarakat di negara ini.

Timbalan Ketua Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Aziz berkata, sudah sampai masanya Umno berubah dengan melakukan perubahan drastik dan bukan sekadar janji kosong, sejajar dengan laungan transformasi pada pemilihan parti itu tidak lama lagi.

"PR dan Pas menyeru parti-parti politik di negara ini mengamalkan budaya politik bersih dan sihat.

"Umno yang telah dikenali oleh masyarakat dengan politik wang sejak sekian lama.

"Umno perlu berubah dan kita harap usaha dan janji mereka untuk berubah itu dilaksanakan oleh semua pimpinan Umno," katanya kepada Sinar Harian Online.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir yang menggesa Umno menjaga imej parti itu daripada mengamalkan politik wang khususnya menjelang pemilihan pucuk pimpinan parti itu bulan ini.

Ketika ditanya budaya politik wang dalam Pas, Nik Abduh menegaskan parti itu bebas daripada amalan tersebut dan tindakan tegas boleh diambil jika ahli Pas didapati cuba mengamalkannya.

"Pas bebas (politik wang) dan rakyat tahu Pas tidak pernah mengamalkan politik wang," katanya lagi.

4 ulasan:

  1. Budak zuhud anak tok guru pluralisme..,.zuhud anak tok guru mesti naik jet pribadi ...pas bebas politik wang...kah kah ingat pemulihan pucuk pimpinan pas belum mula lagi beb.. sejarah umno terpalit politik wang disebabkan anwar ibrahim adalah pengasas politik wang dalam umno...sekarang bekas pengasas politik wang dah brambus dari umno...dan jadi sekutu pas...tunggu pemilihan pas kali ni....puak anwar ibrahim tabur wang dalam pemilihan pas...yang pasti golongan ulama bakal berkubur....tunggu....anwar x perlu masuk pas nak hancurkan pas...bodo punya pas.....

    BalasPadam
  2. Aku cuma boleh gelak je bila baca komen anak nike ajis ni..tapi betul jugak laa PAS tak mengamalkan politik wang tapi bagi sedekah je..tu yang bagi tanah kat cina DAP Perak masa nak ambil alih jawatan MB Perak tu apa..Niee nak tanya tanah yang ayah dia kata kepunyaan perbadanan kerajaan negeri cuma dalam geran je atas nama bapak dia tapi bila dah tak MB tu dah ditukar milik kee..ataupun tu dikira sedekah jugak

    BalasPadam
  3. aku ada seorang kawan org kota baru..aku teringat satu ketika sebelum PRU13 dulu....kawan aku pernah berkata "kalau rakyat marhaen dapat tahu tentang perilaku atu skandal pemimpin2 PAS baik ADUN atau AJK tertinggi...kemungkinan satu undi pun Pas tak dapat dalam PRU13 nanti...aku tanya kenape? jawabnya terlalu banyak kemungkaran yg di lakukan oleh mereka...aku kata jgn fitnah dosa besar....dia kata segala kerja kotor yg depa buat rasuah ,berzina dgn isteri dgn pelacur semua di tutup dgn baik dibawah kapet oleh mereka yg terlibat termasuk tn guru sendiri..camna nak dapat bukti? dia kata biar lah merka menfitnah UMNO....janji tuhan tahu siapa yg benar...kawan ni lepas tu keluar pas ...tak ahu le parti dia join...tapi dia kata taubat lahun dia tak kan percayakan pemimpin2 Pas walau pun tak semua terlibat.......wallahualam..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ularmak2 pas kebanyakannya ketagih burit...xkira laa burit bayar ke burit xbasuh ke ke burit tinggal ke burit x sunat ke...asal ada peluang or org bayarkn semua dia nk balun...depan pengikut bibir basah sebut pasal islam...belakang pengikut bibir basah isap burit haram

      Padam