Langkau ke kandungan utama

Alahai! Kesian dia

Jangan sedih la Mat Put, inilah pemilihan yang islamik!

Ulasan

  1. bro...lu mimpi ka. Ini pemilihan parti dan terpulang kpd perwakilan nak pilih siapa..engko ingat jadi pemimpin ni cukup kat dunia je kee...setiap kita akan di tanya jawatan yg kita sandang ni dijaga dgn baik utk dunia dan akhirat..majoriti pemimpin umno melayu hanya jaga utk perut sendiri..itu sebab sampai sekarang ekonomi orang melayu hancus..siapa buat jika tak umno dan kuncu2nya. Pemimpin rasuah/peminum/perompak duit rakyat/kaki betina/berlagak kononnya prihatin utk rakyat etc...pun hampa pilih. Tunggu la bila Allah tanya kenapa pilih pemimpin yg sebegini...kelu kita nak jawab di akhirat kelak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko pilih kaki liwat kaki kencing jadi ketua tak pa.

      Padam
    2. Tuan, boleh tuan namakan pemimpin umno yang tuan maksudkan di atas.....
      Saya juga boleh namakan pemimpin tuan yang dibuktikan berzina, disahkan meliwat oleh mahkamah, ditangkap berkhalwat, dibuktikan menjilat ...#*#@,

      Padam
    3. Ekonomi org Melayu hancus ,kerana Umno konon,tapi ekonomi org Cina maju sedangkan mereka pun di perentah oleh Umno,malahn mereka tak dapat subsidi seperti mana org Melayu dapat pun,Mengapa?.Sebab Melayu ni ramai macam hang,yg hanya tahu salahkan orang.Hang yg tak suka Umno dan tak ikut Umno mengapa tak maju?.

      Padam
    4. Wei lembu cai PAS.. jgn tgk pada UMNO, tgk pd PAS apakah sumbangan pemimpin PAS yg hanya tahu ketuk tin milo utk mentakedarah duit dan sembur air liur utk fitnah dan caci org lain?? itu sumbangan kah??? Perompak besar ialah golongan PAS yg menipu atas nama Rasuah atas nama org lain sedangkan mereka sndiri TOGHUT dan PEROMPAK rakyat.

      Tabung Memali lesap tanpa diketahui habuknya. Tabung Lahad Datu menggunakan no akaun utama parti PAS Laknat.. habis tu macam mana nk asingkan wang sumbangan dgn wang parti? dana2 Kawasan yg tidak diaudit, PASTI seluruh negara yg entah ke mana wang dibiaya.. masuk poket siapa???

      Wahai cai PAS.. sejak UMNO perintahlah ada org Melayu yg sudah kenal Jet Mewah.. ke hulur ke hilir lupa pd rakyat, golongan elit Melayu yg kaya raya tp jd pencacai PR.. lahir dr dasar siapa? Org Melayu dlu hnya melukut di tepi kaki Cina.. dasar Ekonomi Baru telah mengubah gaya hidup Melayu.

      Bkn main senang tduuh org UMNO rasuah.. pemimpin PAS utama kaki BETINA masuk keluar hotel.. video sah2 tp jenis bangsa tk malu, PAS tetap salahkan UMNO.. bini pemimpin PAS bunting boyot UMNO yg salah??

      bodoh.. ini spesis Nik Najis.. spesis Munafik yg tahu cari slaah org tp diri sendiri penuh dgn aib najis dan BUSUK!

      PAS Laknatullah.. elok sgtlah kaki betina-komunis-syiah bakal jd Presiden PAS.. PAS akan hancur lebur tk lama lg sehingga akan jd parti plg sesat atas muka bumi Melaysia ini dan dihancurkan Allah! AMinn!

      Padam
  2. adat pertandingankan ada kalah/menang. Kali ini Salah UMNO ke.

    BalasPadam
  3. mat sabu pernah kena tangkap basah dengan bini orang di hotel kat kota baru tapi penganot pas angkat jadi ketua..

    mat sabu sokong komunis yg.didalam ajaran komunis agama tidak dipercayai.

    mat sabu adalah orang pertama dedah bahawa anwar kaki liwat dengan menggelarkan nya dengan gelaran 'al-juburi' dan kini penganot pas tunduk toat dengan anwar.

    mat sabu diangkat sebagai pemimpin walau pernah kata ''saya lebih rela makan babi dengan guan eng berbanding makan ayam dengan najib''

    Dulu pas kata umno tolak islam tolak ulama...keputusan muktamar 2013 menunjukkan dewan ulama dah tak bernilai lagi...

    gen2felda

    BalasPadam
  4. Engko pilih pemimpin penipu kt dunia. ko igt kt akhirt nnt boleh tipu Tuhan mcm Stopa Ali tipu bini die ke?? Muka jelas stopa Ali dlm video betina tu.. tp mau tipu jgk.. itu pemimpin 'akhirat' ala PAS pispus yg pencacai pilih angkat jd leader? Salah UMNO nmpk sgt.. ditilik smpai lubang cacing tp salah PAS menyeleweng di negeri2 Kelantan dan Kedah.. buat bodoh.. rakus rasuah.. kayakan ank menantu pemimpin PAS.. smpai nk ke rasuah Umrah.. celako PAS!!

    BalasPadam
  5. Elok sguh la bahasa.. pakat2 la rasa sorang sikit..

    BalasPadam
  6. Ape sumbangan Pas pada negara.....kosong..kosong ...kosong..yg ade hanya cerama caeramah je ...mengutuk menghina mengumpat ..meluat lah tengok Pas ni.

    BalasPadam
  7. Saya sangat-sangat setuju dengan semua komen yang anti Md Sabu dan PAS. Walaupun sudah 59 kali mengadakan muktamar aku masih tak dapat menyenaraikan apa-apa kebaikan yang PAS bawa kepada orang-orang Melayu Islam di Malaysia. Memecah belahkan lagi orang Melayu adalah dengan memutarbelit pengertian Al Quran yang membawa pengertian yang memihak kepada PAS bukan untuk kebaikan kepada orang-orang Islam keseluruhannya. Oii orang-orang PAS tak payah la asyik dengan anta...ana...anta ..ana...sebab beribu kali berulang-ulang mengguna perkataan ganti diri dalam bahasa Arab itu tak menjadikan awak lebih Islam dari orang-orang Islam yang lain. Pokoknya hati mesti bersih dan tidak berdendam dan irihati.

    BalasPadam
  8. Sesat ajaran parti

    BalasPadam
  9. Aku nak belajar dari amano la cara cari duit. Bela lembu rm juta2, simpan cikit2 dari kecil bila besar boleh beli cincin berlian juta2, boleh naik jet exctf ke merata2, bina rumah juta2 walaupun masih muda. Jum masuk amano tentu jadi kaya. Halal haram belakang kira yg penting dapat harta, wanita dan takhta. Mari...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…