Sabtu, 7 Disember 2013

Apa kes lu cakap ni Mat Nor Manuty?

Tindakan pendakwah bebas, Mohammad Kazim Elias menolak pelantikan sebagai ahli Majlis Tertinggi Umno bukti beliau mempunyai jati diri dan prinsip perjuangan.

Pengerusi PKR Negeri, Dr Muhammad Nur Manuty berkata, sebagai pendakwah popular sudah tentu beliau dijanjikan dengan pelbagai keuntungan kebendaan tetapi beliau menolak.

Menurutnya, inilah contoh baik yang ditunjukkan Mohammad Kazim untuk memastikan perjuangan dakwahnya tidak diganggu dengan mana-mana parti.

“Sejak dahulu lagi, tiada tempat untuk golongan agama dalam Umno, namun berlaku perubahan akibat kemerosotan parti itu.

“Mereka terpaksa mengambil jalan untuk menguatkan pengaruh dan kedudukan politik dengan mencari tokoh muda yang berlatar belakang agama untuk membantu Umno,” katanya.

Beliau berkata, sudah semestinya Mohammad Kazim atau lebih dikenali dengan panggilan Ustaz Kazim mendapatkan nasihat dari abangnya, Kapten(B) Mohd Najmuddin Elias yang pernah menjadi penasihat agama menteri besar dan mempunyai pengalaman dalam kerajaan Perak sebagai tokoh agama.

“Dalam hal ini, mungkin ia tidak berkesan kerana apa yang ingin dibuat tidak dapat dilaksanakan.

"Untuk mempertahankan khalayak yang ingin memanfaatkan ilmu dakwahnya adalah lebih baik beliau tidak menyertai Umno dan mengisytiharkan keluar Pas,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha PKR negeri, Anuar Zakaria memaklumkan, apa yang berlaku ini jelas menunjukkan kegagalan Umno dalam memperjuangkan isu agama.

NOTA LUTUT DAN KAKI,

Eh! Lu Mat Nor jangan bising lah, lu dulu pun masa dalam Umno berangan nak jadi Ahli Parlimen Larut dan ingin jadi Ketua Bahagian, ingat lagi tak lu buat seminar, buat ceramah buat mesyuarat sulit tengah-tengah malam untuk atur strategi menawan kerusi ketua bahagian?

Anwar angkut semua penyarah UIA turun bagi ceramah? Masih ingat lagi lu lari  ke luar negara takut ditangkap oleh pihak berkuasa? Masih ingat bagaimana orang Larut menolak lu mantah-mantah dalam PRU 1999?

Lu sendiri cakap dalam ceramah bahawa Umno ialah sebuah parti yang mengangkat martabat Islam! Umnolah yang membangun  beberapa institusi yang bercirikan Islam sehingga mendapat pengiktirafan dunia arab.

Macam2 lagi lah isi ceramah memuji Umno. Pas dilabelkan seperti parti yang kuat menabur fitnah, tidak mengangkat syiar islam, masih ingatkah dalam ceramah lu ajak orang kampung tinggalkan perjuangan yang sia-sia?

Sekarang pandai pulak kondem Umno, kenapa tak kondem orang yang mencaci UKE.?

Dalam Umno sejak dahulu lagi ramai ilmuan Islam, cumanya mereka tidak lah sebongkak dan seriak Pas yang Islam mereka hanya di kulit sahaja tetapi dihati munafik dan bercirikan kawarij.

Sudahlah Mat Mor oooii! Lu punya suara sudah tak laku...