Selasa, 24 Disember 2013

Barang naik kerana BN?

Hebat lah puak-puak Dap dan Pas yang begitu mudah melabelkan BN sebagai Barang Naik. Paling bodoh ialah puak-puak Pas yang jadi bangang kerana jadi tukang angguk kepada Dap yang menjadi segala punca kenaikan haarga barang.

Tahun 2014 bakal menjadi tahun huru hara kononnya tahun kenaikan harga barang seperti cas elektrik, toll dan lain-lain.

Parti Pas pula akan mengambil kesempatan dengan menggerakkan agenda yahudi mereka dengan membuat kempen flash mop kempen TURUN kelmarin dan menyebabkan Ketua Pemuda terpaksa bermalam dalaam lokap malam tadi atas kebodohan diri sendiri. Tauke Dap dan Ketua Samseng tidur lena di rumah banglo dengan ketawa menghilai-hilai melihat kebodohan Parti Pas Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Ni! Aku nak habaq kat hangpa!

Kebanyakan harga barang keperluan kebanyakan dikawal oleh bapak-bapak gangster yang berpengaruh dan berkuasa. Kita selalu kaitkan mereka dengan kisah bagaimana mereka mengawal kawasan-kawasan perdagangan sahaja, cerita yang lebih atau lain-lain kita tak tahu.

Sebenarnya peranan bapa gengster ini cukup besar peranannya. Selain mengutip wang perlindungan, mereka juga menetapkan berapa kos atau berapa peratus sesuatu barang perlu dinaikan mengikut jangkamasa atau musim-musim perayaan.

Bukan itu sahaja, mereka juga menentukan berapa kadar sewa kedai, berapa kenaikan tambang bas, tambang teksi sapu, tambang bot dan feri. Mereka juga mendesak agar pihak kerajaan akur dengan permintaan mereka.

Cukuplah cerita takat tu, nanti kena cari dengan depa pulak.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.