Khamis, 5 Disember 2013

Orang yang bohong dan fitnah biasanya golongan Syiah

Oleh : AJ [Pena Minang]

Perh!!! Macam cerpen (Cerita pendek).

Namun adakah betul apa didakwa @ FITNAH oleh seorang 'Ustaz' yang bernama Akmal Haji Kamaruddin ini? Berpegang perintah ALLAH yang bermaksud ;

"Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan." (Surah al-Hujurat, ayat 6)

Maka rakan kami dari CELAH GELEGAR telah menambilkan jawapan kepada fitnah berkenaan. Moh kita tengok penjelasan dari Kazzim Elias sendiri :

Inilah salah satu kehebatan orang-orang PAS. Mereka pandai mengarang cerita palsu demi memfitnah mana-mana pihak yang mereka mahukan. Ternyata 'kelebihan' ini jarang ada pada ustaz-ustaz atau ulama-ulama sunnah yang lain, selain daripada 'Ulama Syiah' dan 'Orang Syiah' yang memang sudah terkenal dengan kehebatan putar belit, memfitnah, mengeji dan menipu. Setakat Abu Bakr, Umar, Usman, dan para isteri Nabi pun boleh difitnah, takkanlah setakat nak memfitnah seorang manusia yang bergelar 'Ustaz' ini menjadi satu masalah bagi mereka?

--
Pena Minang Return

Apakah Akmal Kamaruddin berfahaman Syiah setelah kembali dari Syiria
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan