Langkau ke kandungan utama

UKE menghubungi Almenantuya.......

Pagi ini...

Jam 6.15pg. Hp ana berbunyi. Seorang suara yg sangat dikenali... "Syeikh, jangan hentam ana. Dengar dulu penjelasan ana...ana akan terangkan pada enta kenapa ana masuk jd MT..."

Ana hanya diam dan sesekali berbunyi...hurrmmm...

"Ana nak perjuangkan Islam dari dalam dan bentuk dasarnya. Anwar gagal...Jamil Khir gagal...Fathul Bari pun gagal...mungkin Allah takdirkan, ana yg boleh ubah UMNO ke arah pengislahan yg lebih baik....."

Ana diamkan diri lagi.

"...Enta dtg la malam ini. Dtg ke PPR Setapak. Ana buat sidang media mlm ni...."

Ana buka mulut. Wallahi, ana sesuatu perkara Ustaz diamkan. Cuba jujur dgn ana... apa alasan Ustaz sebenarnya dan apa habuannya...?

Akhirnya... "Hurrrmmm... sebenarnya, mereka janji nak bantu pusat pengajian ana dan mereka nak bg ana jaga Jakim atau setaraf dgnnya."

Rasa2....siapa di atas?


JAWAPAN UKE

"Subhanallah..Saya dah keluarkan kenyataan saya bukan ahli Umno dan tak pernah isi borang Umno.Dan saya belum setuju terima lantikan MT, saya buat kenyataan selepas bertemu PM. 

Jgn lah fitnah kata nak duit la, projek la, menteri la.. malah PM tak pernah tawarkan apa2 pun pd saya.Setakat ni saya masih mampu bg makan anak2 saya,jgn lah dok fikir buruk.

Saya bc dlm FB satu Ustaz n blog yg kenen kata saya call dia n bgtau kenapa saya ditawarkan jawatan di Jakim dll,walaupun dia tak sebut nama saya tp Allah tau dlm hati kita.

Wallahi, ini ada lah fitnah yg sgt hodoh, 

Buat ustaz yg buat cerita dlm bentuk dailog tu kononnya perbualan saya dlm telefon, sy harap jgn buat fitnah n sebarkan fitnah. Ada org kata, ustaz repot polis je.. saya akan jwab saya repot pd Allah dihari kiamat.Insyaallah."

Ulasan

  1. Macam tu Puak Parti Ajaran Sesat boleh percaya...kalau video SUA dok konkek buat2 kata fitnah...

    BalasPadam
  2. Hihihi..kalu puak pas bulih percayo hat ni,mmg betui la i.q depa ni lg rendah dr i.q cipan..besaq risiko buat fitnah lagu ni.. Boleh jd org pas sendiri pun takmau percaya..pakat boikot parti la sok ni..
    Tok ali nu terang2 buat aksi murahan lg lemah siap posing dgn spenda putih lg..fitnah....!!! kata pemimpin pas..sarkas pas betui.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…