Ahad, 1 Disember 2013

UKE menghubungi Almenantuya.......

Pagi ini...

Jam 6.15pg. Hp ana berbunyi. Seorang suara yg sangat dikenali... "Syeikh, jangan hentam ana. Dengar dulu penjelasan ana...ana akan terangkan pada enta kenapa ana masuk jd MT..."

Ana hanya diam dan sesekali berbunyi...hurrmmm...

"Ana nak perjuangkan Islam dari dalam dan bentuk dasarnya. Anwar gagal...Jamil Khir gagal...Fathul Bari pun gagal...mungkin Allah takdirkan, ana yg boleh ubah UMNO ke arah pengislahan yg lebih baik....."

Ana diamkan diri lagi.

"...Enta dtg la malam ini. Dtg ke PPR Setapak. Ana buat sidang media mlm ni...."

Ana buka mulut. Wallahi, ana sesuatu perkara Ustaz diamkan. Cuba jujur dgn ana... apa alasan Ustaz sebenarnya dan apa habuannya...?

Akhirnya... "Hurrrmmm... sebenarnya, mereka janji nak bantu pusat pengajian ana dan mereka nak bg ana jaga Jakim atau setaraf dgnnya."

Rasa2....siapa di atas?


JAWAPAN UKE

"Subhanallah..Saya dah keluarkan kenyataan saya bukan ahli Umno dan tak pernah isi borang Umno.Dan saya belum setuju terima lantikan MT, saya buat kenyataan selepas bertemu PM. 

Jgn lah fitnah kata nak duit la, projek la, menteri la.. malah PM tak pernah tawarkan apa2 pun pd saya.Setakat ni saya masih mampu bg makan anak2 saya,jgn lah dok fikir buruk.

Saya bc dlm FB satu Ustaz n blog yg kenen kata saya call dia n bgtau kenapa saya ditawarkan jawatan di Jakim dll,walaupun dia tak sebut nama saya tp Allah tau dlm hati kita.

Wallahi, ini ada lah fitnah yg sgt hodoh, 

Buat ustaz yg buat cerita dlm bentuk dailog tu kononnya perbualan saya dlm telefon, sy harap jgn buat fitnah n sebarkan fitnah. Ada org kata, ustaz repot polis je.. saya akan jwab saya repot pd Allah dihari kiamat.Insyaallah."

2 ulasan:

  1. Macam tu Puak Parti Ajaran Sesat boleh percaya...kalau video SUA dok konkek buat2 kata fitnah...

    BalasPadam
  2. Hihihi..kalu puak pas bulih percayo hat ni,mmg betui la i.q depa ni lg rendah dr i.q cipan..besaq risiko buat fitnah lagu ni.. Boleh jd org pas sendiri pun takmau percaya..pakat boikot parti la sok ni..
    Tok ali nu terang2 buat aksi murahan lg lemah siap posing dgn spenda putih lg..fitnah....!!! kata pemimpin pas..sarkas pas betui.

    BalasPadam