Langkau ke kandungan utama

PAS UPAH BANGLA UNTUK BERDEMO




Inilah kebodohan puak puak Pas yang tidak boleh diikut. Ada otak tak mahu guna, barang naik dok salahkan kerajaan BN,

Kerajaan Selangor, Penang dan Kelantan naik cukai tak bising, naik harga parking kereta dok senyap sahaja. bil air naik pun senyap.

Untuk pengetahuan hangpa, persatuan-persatuan peniaga cina setiap tahun akan merancang kos yang perlu dinaikkan, sebagai contoh persatuan peniaga cermin, cermin mata, peniaga ubat, peniaga mee, peniaga barang hardware, peniaga barang runcit, persatuan pengusaha bas sekolah dan lain-lain akan menentukan kenaikan harga setiap tahun.

Malah dalam persatuan mereka ada Taiko yang sangat berkuasa dan mempunyai kuasa menentu sebarang kenaikan harga.

Hari ini Dap mempunyai cita-cita baru iaitu untuk menguasai pentadbiran kerajaan, oleh kerana kebodohan Pas maka pihak Dap akan lebih ghairah untuk menaikkan harga barangan runcit pada tahun ini.

Dap akan menaja dan menghasut orang 'melayu bodoh' agar menyalahkan kerajaan atas kenaikan harga barang dengan membuat demo.

bersambung/.....


Ulasan

  1. bodoh punya orang!
    kau kais pagi petang kasi najib makan tu kenapa,kau dah tak reti makan ke?sendiri kais sendirilah makan!kalau kais pagi petang orang makan bodoh apa kau mengais!

    BalasPadam
  2. Puak puak PAS mana pernah ada otak. Allah jadikan mereka mcm maanusia tapi kurang satu. Otak takde. Di Selangor menang kerusi terbanyak dlm Fuckatan tapi tolak tak mau jadi MB. Sebab apa? sebab takde otak. sebab bebal.

    BalasPadam
  3. puak puak PAS memang bodoh dab bebal dari zaman azali lagi. Allah ta'ala cipta puak puak ni serupa maanusia tapi tanpa otak. tu pasal dlm PAS ni mcm2 jenis maanusia ada. mcm2 jenis perangi yg hodoh2 ada, tapi mereka tak nampak. Bebal dan bodoh le katakan.
    Satu contoh. Menang lebih kerusi dlm Fuckkk-atan di Selangor tapi tolak jawatan MB. Sebab ape.?
    Bodoh dan bebal.

    BalasPadam
  4. Jngn t'lalu salahkn pembangkang.. Skrg ni Kerajaan yg di perintah BN telah berjanji semasa pilihan raya utk kurangkn KOS SARA HIDUP... Dgn moto BN, Jnji di tepati.. Tp jnji xditepati.. Ini mmbtkn rakyat terasa tertipu dngn janji yg diberi..

    Bab cina naikn Harga brg krn mereka adlh penopoli peniagaan di Malaysia.. Org Melayu pula masih lg dgn berniaga dgn cara mnggnkn BOMOH bukannya cara persaingan sihat.. Jd pembuat, pemborong dan peniaga adalah org Melayu sendiri maka xde lh org cina nk naikn brg. Org melayu hanya peniaga tp pembuat dan pemborong adlh cina..fikir2kn.

    manakala cukai pntu dinaikan bg memblhkn kerajaan negeri mmberi perkhidmatan terbaik kpd rakyat yg semakin tidak menghargai harta awam yg di sediakn. Bab air itu kerajaan Pusat yg menaikan harga, manakala kerajaan negeri mengikut shj..

    Punca segalanya dr kerajaan BN sndri yg bnyk mmbazir wang rakyat smpikn subsidi terpaksa dipotong..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…