Isnin, 10 Februari 2014

Dap Sabotaj CNY di Taiping?



Kandungan Risalah yang diedarkan semasa Sambutan Rumah Terbuka Tahun Baru Cina di Taiping
Barisan Nasional/UMNO tidak tahu menjaga hak kebebasan beragama,Masalah bahasa dan Sekolah Rendah Cina masih tidak diselesaikan sampai hari ini.Sudah tiba masanya untuk memilih sebuah kerajaan yang tdk mengotai janji.Kita mesti terus berusaha untuk berjuang ke depan.Ekonomi milik kita, tahun baharu akan bermula,
Biarlah kita menyiapkan diri untuk sedia belayar menuju ke depan,Bersama-sama berjuang untuk mendapatkan sebuah kerajaan yang boleh menjamin masa depan yang cemerlang!Orang Melayu dalam Pakatan Rakyat senang dibeli.Untuk menang, kami tidak akan mengalah.
Masa depan yang cerah menuggu kita untuk diperjuangkan.
Kepada semua diucapkan semoga berjaya, impian menjadi kenyataan, semua tugasan akan berjaya!Gong Xi Fa Cai!

Risalah seperti ini dijumpai bertaburan di atas jalan berhampiran dengan kawasa sambutan dan beberapa orang ahli Dap didapati berpakaian biasa cumanya pada mereka tak kelihatan pun memegang risalah atau mengedarkan kepada orang ramai, kemungkinan mereka ingin melihat berapa ramai tetamu cina yang mengutip dan membacanya.

Mengenai kurangnya sambutan kaum cina, kemungkinan besar berlaku sabotaj pada kad jemputan. kad jemputan tidak sampai atau sengaja tidak dihantar. Jika kad tidak diterima oleh badan-badan NGO cina , sudah tentu mereka tidak akan hadir kerana tiada kad jemputan...

Beberapa tahun lalu satu majlis minum teh sempenan sambutan kemerdekaan juga disabotaj dan ramai NGO, orang perseorangan tidak mendapat jemputan, sudahnya pihak AJK memanggil sesiapa saja yang lalu di kawasan taman tasik untu turut serta dalam majlis tersebut..

sumber gambar: fb

Tiada ulasan:

Catat Ulasan