Selasa, 1 April 2014

Strategi DAP menyingkirkan Pas dan Umno

Copy dari grup DAP (terjemahan di bwh)

州议会席位

1 。玻璃市州 新邦安拔 Simpang Empat 85票
2 。霹雳州 Lubok Merbau 53票
3 。霹雳州 Manjoi 132票
4 。霹雳州 马农Manong 231票
5 。霹雳州 巴西班让 Pasir Panjang 304票
6 。森美兰州 瓜拉庇劳Kuala Pilah 113票
7 。森美兰州 Klawang 282票
8 。马六甲州 Machap 152票
9 。柔佛州 Labis 310票
10 。彭亨州 达马克 Damak 64票
11 。彭亨州 双溪路Sungai Luit 401票
12 。彭亨州 董Dong 481票
13 。吉兰丹州 AIR LANAS 47票
14 。吉兰丹州 Selising 107票
15 。吉兰丹州 KOK LANAS 169票
16 。吉兰丹州 Dabong 229票
17 。沙巴州 九如Kiulu 44票
18 。沙巴州 Elopura 251票

国会席位

1 。霹雳州 瓜拉江沙 Kuala Kangsar 1,082票
2 。雪兰莪州 双溪勿刹 Sungai Besar 399票
3 。雪兰莪州 瓜拉雪兰莪 Kuala Selangor 460票
4 。柔佛州 Labis 353票
5 。柔佛州 巴西古当Pasir Gudang 935票
6 。彭亨州 文冬 Bentong 379票
7 。彭亨州 金马仑高原 Cameron Highlands 462票
8 。吉兰丹州 马厂 Macang 850票
9 。吉兰丹州 Ketereh 972票
10 。砂拉越州 巴南 Baram 194票
11 。沙巴州 博福特Beaufort 672票
12 。沙巴州 哥打Kota Marudu 842票。

请回到你的老乡,注册为选民。在下届大选,就在老乡投票。这可能会赢得,更多的国会和州议会的席位。这样做,是完全合法的。你应该执行您的权利。

请多访问您的老乡,更经常跟你的亲人和朋友们闲谈。他们阅读的报纸,可能不说实话。告诉他们这个国家的真实情况。给他们展示YouTube和Facebook 面子书。分享笑话。

我们可以帮助在乡里的孩子。给他们办补习班。举办文化活动。把欢笑带入乡区。

当乡区享受,一般和城市里类似的设施,国阵将是更加困难 以愚弄乡区里的乡亲们。

老乡里有很多事情可以做,特别是从国阵的控制中,解放乡区。通过解放乡区,我们自己,也摆脱了国阵的暴政。

完。
___________________________________________________

LET’S BALIK KAMPONG TO VOTE

In the last general election we lost many rural areas by only a few hundred votes. Here are some examples:

State Seats
1. Perlis Simpang Empat 85 votes
2. Perak Lubok Merbau 53 votes
3. Perak Manjoi 132 votes
4. Perak Manong 231 votes
5. Perak Pasir Panjang 304 votes
6. Negeri Sembilan Kuala Pilah 113 votes
7. Negeri Sembilan Klawang 282 votes
8. Melaka Machap 152 votes
9. Johore Gambir 310 votes
10. Pahang Damak 64 votes
11. Pahang Sungai Luit 401 votes
12. Pahang Dong 481 votes
13. Kelanatan Air Lanas 47 votes
14. Kelantan Selising 107 votes
15. Kelantan Kok Lanas 169 votes
16. Kelantan Dabong 229 votes
17. Sabah Kiulu 44 votes
18. Sabah Elopura 251 votes

Parliament Seats
1. Perak Kuala Kangsar 1,082 votes
2. Selangor Sungai Besar 399 votes
3. Selangor Kuala Selangor 460 votes
4. Johore Labis 353 votes
5. Johore Pasir Gudang 935 votes
6. Pahang Bentong 379 votes
7. Pahang Cameron Highlands 462 votes
8. Kelantan Machang 850 votes
9. Kelantan Ketereh 972 votes
10. Sarawak Baram 194 votes
11. Sabah Beaufort 672 votes
12. Sabah Kota Marudu 842 votes.

Please go back to your kampong to register yourself as a voter. Vote in your kampong in the next general election. This may increase the chances of winning more State and Parliamentary Seats. This is completely legal. You should exercise your right to do so.

Please visit your kampong more often to talk to your relatives and friends. The newspapers they read may not tell the truth. Tell them the real situation of the country. Show them YouTube and Facebook. Share the jokes.

We can help the children in the kampongs. Give tuition classes. Organize cultural activities. Bring laughter to the kampongs.

When the kampongs enjoy as many facilities as the cities, it will be more difficult for BN to fool the kampong folks.

There are many things we can do to free the kampongs from the control of BN. By freeing the kampongs, we free ourselves from tyranny of BN.

End.
_________________________________________________
JOM Balik Kampung MENGUNDI

Pada pilihan raya umum yang lepas, kami kalah di beberapa kawasan luar bandar dengan hanya beberapa ratus undi sahaja.

Berikut adalah beberapa contoh nya:

Kerusi Negeri (DUN)

1. Perlis Simpang Empat 85 undi
2. Perak Lubok Merbau 53 undi
3. Perak Manjoi 132 undi
4. Perak Manong 231 undi
5. Perak Pasir Panjang 304 undi
6. Negeri Sembilan Kuala Pilah 113 undi
7. Negeri Sembilan Klawang 282 undi
8. Melaka Machap 152 undi
9. Johor Gambir 310 undi
10. Pahang Damak 64 undi
11. Pahang Sungai Luit 401 undi
12. Pahang Dong 481 undi
13. Kelanatan Air Lanas 47 undi
14. Kelantan Selising 107 undi
15. Kelantan Kok Lanas 169 undi
16. Kelantan Dabong 229 undi
17. Kiulu Sabah 44 undi
18. Elopura Sabah 251 undi

Kerusi Parlimen

1. Perak Kuala Kangsar 1,082 undi
2. Selangor Sungai Besar 399 undi
3. Selangor Kuala Selangor 460 undi
4. Johor Labis 353 undi
5. Johor Pasir Gudang 935 undi
6. Pahang Bentong 379 undi
7. Pahang Cameron
Highlands 462 undi
8. Kelantan Machang 850 undi
9. Kelantan Ketereh 972 undi
10. Sarawak Baram 194 undi
11. Beaufort Sabah 672 undi
12. Sabah Kota Marudu 842 undi.

Sila ke kampong anda untuk mendaftar diri sebagai pengundi . Undi lah di kampung anda pada pilihan raya umum yang akan datang. Ini boleh meningkatkan peluang untuk menang lebih Kerusi Negeri dan Parlimen. Ini ada lah hak kita. Anda perlu menggunakan hak anda untuk berbuat demikian.

Sila lawati kampong anda lebih kerap untuk berbincang dengan saudara-mara dan rakan-rakan. Akhbar-akhbar yang mereka baca tidak boleh memberitahu kebenaran. Beritahu mereka keadaan sebenar di negara ini . Menunjukkan kepada mereka YouTube dan Facebook. Berkongsi jenaka !

Kami boleh membantu kanak-kanak di kampung . Beri kelas tuisyen . Menganjurkan aktiviti kebudayaan. Bawa lah ilmu pengetahuan ke budak-budak di kampung .

Apabila kampung menikmati banyak kemudahan sebagai bandar-bandar , ia akan menjadi lebih sukar bagi BN untuk menipu orang kampung .

Terdapat banyak perkara yang boleh kita lakukan untuk membebaskan kampung daripada kawalan BN. Dengan membebaskan kampung, kita membebaskan diri kita dari kezaliman BN.

End.
Ini yang DAP war2kan dlm laman media sosial dorang.

4 ulasan:

  1. Kita hanya pandai bercakap dan bercakap , tubuh jawatankuasa itu dan ini , pembodek pun banayak tidak buat kerja yang diamanahkan. Apa yang tuan tulis sebenar nya salah satu perancangan jangka panjang dap termasuk barua cina dalam mca dan gerakan. PRU14 adalah penamat pemerintahan orang melayu (itu kata persetujuan mereka)

    kaum Melayu dalam bn atau dalam pas masih bercakaran dalam soal agama , pegangan akidah , akauy lebih islam dari orang lain sedangkan kaum cina tidak peduli apa semua yang terjadi , yang pasti rancangan meeka berjalan seperti yang dirancangkan , kalau tidak mana mungkin calun parlimen taipin yang terkenal kalah dalam pertarungan.

    Jadi melayu , apa nak buat sekarang ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak banyak yg bole di buat kerana lumrah kebanyakkan orang melayu malas berfikir..

      Padam
  2. kebanyakan org Melayu sekarang bodoh dan bebal. Yang Hak di tolak dan yang Batil di sokong. Bukan kah ni bodoh dan bebal nama nya. Kalau tak pecaya, tunggu saja demonstasi jalanan. Beribu2 Melayu bodoh dan bebal, berkopiah, berjubah dan bertokcang akan merusuh dijalan2.
    Nak buat camne. Dah takdir Melayu akan jilat pungkok cina DAP.

    BalasPadam