Ahad, 18 Mei 2014

#PRKTelukIntan : Dyana Sofya akan tinggalkan DAP









Pengarang Mingguan Malaysia dalam tulisan pojok akhbar itu meramalkan pemimpin muda DAP Dyana Sofya Mohd Daud tidak akan bertahan lama dan akan meninggalkan parti tersebut dalam penyesalan.

Tulisan pojok tersebut meramalkan demikian dengan menyebut nama beberapa tokoh Melayu, antara puluhan yang didakwa meninggalkan parti kerana “menyedari terpedaya” dengan agenda DAP.

“Seperti bekas ahli DAP Melayu lain, Awang percaya suatu hari inanti Dyana Sofya akan meninggalkan parti dengan dipukul rasa penyesalan.

“Biarlah saat ini dia dilambung-lambung oleh DAP sebelum terhempas ke lumpur yang ketika itu nanti sudah tiada harganya,” tulisan dalam akhbar milik Umno itu dipetik.

Tulisan berkenaan seterusnya menyebut beberapa nama bekas pemimpin DAP Melayu – Tunku Abdul Aziz, Ahmad Ton, A Rahman Manap dan Mohamed Razali.

“Rahman pernah merayu agar Melayu tidak tertipu, sementara Mohamed Razali memohon maaf kepada orang Melayu setelah membuat pendedahan satu peristiwa bahaya anjuran DAP.

“Zulkifli Mohd Noor menyifatkan penyertaan Melayu dan parti itu hanya bernilai 50 sen,” kata pengarang itu lagi dalam tulisannya.