Rabu, 21 Mei 2014

#PRKTELUKINTAN : Dyana Sofya tenggelam dalam buih

Rupa-rupanya " barang hiasan luaran Dap" dah macam ulat bulu naik junjung. Syok, sebab abang-abang lebai Pas semua dah taruh hati dengan dia.

Baru lah kita tahu bahawa tok lebai Pas macam filem "Musang Berjanggut" pantang jumpa dahi licin, masing-masing nak bermesra dan nak merenyeh dengan barang perhiasan reka cipta dan kerja tangan LKS. Bijak sungguh LKS, akhirnya kamu berjaya juga untuk memancing undi puak-puak Pas.

Bang Mat Sabu pun dah bagi sumpah dan janji manis kepada awek LKS untuk "All out" bagi memenangkan calon sekutu rapatnya. Yang belum bersuara lagi ialah Abang Nod,m Pak Hadi dan beberapa yang lain.

Si Sofya pun nampak gayanya seronok sebab abang-abang Pas dan Pkr syok dengannya dan rela dirinya dipegang dan dengan tangganya mengangkat bakul sendiri kononnya dialah yang cantik. Kalau cantik pun tak payah lah nak bangga diri. Sampai masa kerepot juga.

Teringat satu kisah di sebuah negeri di pantai timur pada tahun 80an, kisah seorang wanita Perancis yang cantik molek jadi barang dagangan pemimpin sebuah parti politik yang pada asal ingin mengislamkan wanita tersebut supaya menjadi muslimah yang baik.  Akhirnya menjadi mangsa nikah mutaah.  Lepas seorang, seorang ambil buat bini. Akhirnya wanita Comel itu jadi gila. So tak mustahil budak seekor yang tengah meroyan cantik ini akan menerima nasib yang sama.