Selasa, 8 Julai 2014

DAP cabar seluruh orang Melayu ulangi 13 Mei, kata tidak takut



1. P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai, Pulau Pinang selaku Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang telah mencabar Tan Sri Muhyiddin Yassin serta semua orang Melayu untuk "membawa dan ulangi semula 13 Mei". P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai seakan sengaja membangkitkan isu ini dibulan Ramadhan sewaktu orang Melayu berpuasa.

2. P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai mengeluarkan kenyataan ini kerana tidak tahan dengan amaran Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengatakan: "Insiden pergaduhan mungkin boleh berulang sekiranya perpaduan antara kaum tidak dijaga. Rakyat Malaysia secara umumnya tidak mahu melihat berulangnya maut pertempuran antara etnik" -kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

3. Akan tetapi P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai tidak mempedulikan nasihat dan amaran itu lalu terus mengeluarkan kenyataan secara terbuka:

4. "MIC mungkin takut, Gerakan mungkin takut, MCA mungkin takut. Tapi biar saya katakan sekiranya kamu (Muhyiddin) bersama semua orang Melayu di Malaysia mahu kembalikan insiden 13 mei, bawalah ia sekarang kepada DAP, kesemua kaum cina juga tidak takut. Jangan cakap sahaja tetapi tidak berani berperang. Setiap masa cakap pasal 13 Mei,13 Mei,13 Mei. Marilah cetuskan 13 Mei. Kamu mulakan 13 Mei maka ini merupakan kali pertama kerajaan memulakan 13 Mei. Anda fikir apa? Anda fikir DAP takut ah?" -kata P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai merangkap Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang memberitahu sidang media hari ini.

5. Akan tetapi Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum ini tidak pernah menyatakan secara jelas dan spesifik bahawa ianya adalah tarikh 13 Mei. Ini ada petikan kata kata Tan Sri Muhyiddin Yassin:

6. "Oleh kerana itu, terdapat semua jenis andaian ketika hubungan etnik menjadi tegang dan tidak sihat. Ini boleh menyebabkan kejadian itu dan saya tidak mahu menyebut tarikh tertentu, " -kata Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum ini.

7. Tan Sri Muhyiddin Yassin bagaimanapun tidak menyebut secara spesifik tarikh 13 Mei sebelum ini dan ianya hanya perumpamaan yang dikeluarkan, tetapi P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai telah bertindak terus menyahut serta mencabar seluruh orang Melayu untuk ulangi 13 Mei 1969.

Semua orang Melayu yang baca ni harus CLICK SHARE supaya sebaran dibuat dan dapat berjaga jaga dalam masa terdekat. CLICK SHARE supaya sanak saudara kita di Pulau Pinang tahu akan hal ini dan mereka juga turut boleh bersedia. Sememangnya masa semakin hampir, setiap hari kita diprovok dan ditekan. Telah lama kita bersabar.

Sumber Bukti Cerita 1:
http://www.rakyatnews.my/index.php/20140707199452/politik/p-ramasamy-tidak-takut-13-mei-berulang

Sumber Bukti Cerita 2:
http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/after-muhyiddins-may-13-caution-penang-dcm-says-bring-it

18 ulasan:

  1. Takpe orang Melayu kan penyabar kan kan kan.Polis lagilah penyabar.Lagipun yg bercakap tu bukan Melayu.Lainlah kalau Melayu...isma ke,perkasa ke..itu jam juga polis sudah sampai depan tangga rumah.

    BalasPadam
  2. Betul.. Kalau org melayu yg ckp.. Cepatjer polis dtg.... Kalau bukan melayu bunuh islam/melayu pun... Cepatjer polis cover..

    BalasPadam
  3. Jangan jemput kami orang2x melayu untuk perang. . .adap kamu jaga sebelum kamu yang susah. . .ini tanah melayu. . .jadi tarik balik kata2x kamu.

    BalasPadam
  4. Home Minister should be sacked for threatening non Malays Shame on you mooyuddin.... Melayu first the MALAYSIANS.

    BalasPadam
  5. Tok sah sembang la,aku dh bnyk kali bergaduh krn batu api cm ni,time kita ngh penat2 begomoi dya dari menyorok celah pokok...nmpak n mainan batu api,akan ambil kesempatan klu dua2 mati dya tepok tangan...

    BalasPadam
  6. Dah melampau ramasamy ni.dia belom kena lgi.hahahah

    BalasPadam
  7. Semakin hari semakin menjadi2 dya ingat perang benda suka2 ker.... Dya berasa kuat kot sbb dok kat peneng org angkat dya jdi menteri.dya ingat dya boleh jadi menteri sampai bila2 kot?sampai satu tahap akan jatuh jgk.

    BalasPadam
  8. Org melayu kita klo bab agama mmg xde la nk jadi hero. Tp klo kata kes kecik mcm budak raver duk mencabar kawan2 dia la no 1. Hahaha... lagi lagi pahlawan2 fb

    BalasPadam
  9. ingat melayu sentiasa bersedia.#13mei

    BalasPadam
  10. Saya melayu jati saya tak suka ada pergadohan antara melayu china dan india tapi kalau diasak dan diusik chuba kita tengok siapa yang mati ingat.

    BalasPadam
  11. Aku lagi suka. . mari laa
    Jgn pulak P. Ramasamy lari blk india sudah laa. Yg nk disuruh bertempur tu india2 estate

    BalasPadam
  12. Jgn telan bulat2.skrg zaman fitnah brleluasa.take noted

    BalasPadam
  13. Tanah melayu hak melayu...pertahankan tanah air..berjuang hingga ketitisan darah yang terakhir hidup melayu

    BalasPadam
  14. Bala tentera iman mahadi sedia bertempur..

    BalasPadam
  15. Bala tentera iman mahadi sedia bertempur..

    BalasPadam