Rabu, 8 Oktober 2014

Segerakan tangkap pariah ini.



Pariah merupakan satu kumpulan manusia berkulit hitam dan dihina di negara India, Mereka diharamkan berkasut dan diharamkan duduk di atas kerusi apabila masuk kampung atau bercakap dengan kasta lain.

Kaum pariah dianggap jijik sehingga tidak boleh disentuh atau tersentuh. Mereka jenis pelahap dan makan apa saja tanpa mengira tahap kebersihan dan mereka merupakan kaum paling pengotor di benua mereka.

Kehadiran mereka di sini sebagai buruh atau coolie yang dibawa oleh British. Di bumi ini mereka diberikan hak dan tempat. dihormati walaupun berkasta rendah.  Beruntungnya mereka apabila berada di bumi, bebas berkasut apabila masuk ke kampung dan tidak dipandang hina oleh kasta-kasta lain. Mereka seolah-olah duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan kaum dan kasta lain.

Begitu lah bertuahnya mereka apabila menjadi warganegara ini. Antara syarat lain ialah mereka hendaklah menghormati orang melayu dan mentaati pemimpin, Semua ini telah dikupas oleh Profesor Ramlah Adam dalam buku Memoir Tunku.

Sedih apabila hari ini lelaki ini bertindak kurang ajar dengan memukul gambar YAB Perdana Menteri Kita Dato Seri Najib Tun Razak.

Ini kali kedua pariah ini melakukan perbuatan jijik terhadap Najib. Masihkah kita berdiam diri?

Saya menyeru supaya pihak KDN bertindak segera dan hukum dalang di belakangnya. Kenakan hukuman semaksima bukan hukuman minima.

Sikap biadab dan kurang ajar tidak boleh di perhatikan dan diam begitu sahaja, Perlu diberi pengajaran di dalam penjara.