Khamis, 5 Mac 2015

Jahatnya Puak-Puak Ini!

Pemeritahan Negara akan kita turunkan  dengan aman tanpa merosakkan harta benda awam kerana harta benda adalah milik kita bersama.

Perbahasan Elizabeth Wong :

1. Beliau memulakan ucapan dengan menyatakan pemimpin yang menerajui kita pada hari ini jelas tidak menunjukkan beliau berjiwa rakyat. Sebagai contoh P.M. boleh main golf waktu banjir melanda di sebahagian utara dan pantai timur negara.

2. Seterusnya, ada NGO telah mendedahkan nilai handbag Datin Seri Rosmah yang digelar sebagai rambut besar hampir Rm100, 000 lebih.

3. Kemudian, Kerajaan Negeri Selangor Pakatan Rakyat telah masuk ke Negeri Kelantan untuk membantu mangsa banjir dengan membina perumahan. Dimana Najib ketika itu. Tuan Puan boleh berfikir sendiri dimana beliau ketika itu.

4. Selain itu, beliau juga mengajak rakyat untuk menentang kezaliman UMNO Barisan Nasional dan terakhir beliau juga turut mengajak rakyat untuk turun 7 Mac 2015 ini bagi menentang kezaliman serta menunjukkan rasa solidariti terhadap Anwar Ibrahim.

Perbahasan Fahmi Fazil :

1. Beliau menyatakan, beliau kali pertama memberi ucapan, sebelum ini saya bekerja sebagai setiausaha kepada ahli Parlimen Pantai Y.B. NURUL IZZAH.

2. Seterusnya, beliau mengajak hadirin supaya menentang kezaliman UMNO Barisan Nasional.

3. Selain itu, beliau mendengar dan melihat setiap perbicaraan yang dipertahankan oleh Y.B. Sivarasa sewaktu berhujah dalam mahkamah sedikit pun tidak diambil kisah oleh pihak hakim. Beliau berada di dalam mahkamah sebagai penyampai keadaan dalam mahkamah kepada rakan di luar mahkamah.

4. Terakhir, beliau menyeru kepada hadirin supaya mengajak kawan-kawan untuk turun ke SOGO 7 Mac 2015 ini bagi menunjukkan rasa solidariti terhadap Anwar Ibrahim.

Perbahasan Y.B. Sivarasa Rasiah :

1. Beliau menyatakan satu cara untuk keluarkan Anwar Ibrahim adalah dengan menumbangkan Kerajaan barisan nasional.

2. Seterusnya, kes Anwar Ibrahim jelas direka-reka oleh  pihak kerajaan. Ini  adalah konspirasi politik.

3. Kemudian, Institusi kehakiman dipengaruhi oleh politik. Masalah ini kita tidak boleh selesai di peringkat mahkamah.

4. Selain itu, UMNO takut dengan Anwar Ibrahim dengan meletakkan beliau ke dalam penjara. Kalau Anwar Ibrahim terus bebas UMNO akan hancur.

5. Tujuan utama Pakatan Rakyat adalah ingin tumbangkan UMNO Barisan Nasional.

6. Anwar Ibrahim adalah Satu Simbol, Satu ILHAM kepada kita untuk meneruskan perjuangan rakyat.

7. Institusi Kehakiman sudah tidak boleh dipercayai kerana campur tangan politik. Kemudian kita cuba beralih kepada institusi raja dengan menghantar petisyen kepada taunku Agong.

Perbahasan Y.B. Rafizi Ramli :

1. Beliau menyatakan dalam Al Quran ada ayat yang menyatakan kalau menuduh seseorang berzina kena bawa 4 orang saksi.

2. Mana perginya ISMA? PERKASA? NGO? UMNO? yang kononnya mempertahankan AGAMA. Kenapa berdiam diri seribu bahasa berkenaan KEBENARAN.

3. Seterusnya, tuan puan dengar tv3 dan media arus kerajaan yang lain berkenaan Anwar Ibrahim tidak bersumpah. Saya nak jelaskan bersumpah jelas bukan dalam perundangan Islam. Sumpah ini perlukan syarat-syarat. Jenis manusia yang suka bersumpah ini jenis manusia yang LAHANAT. Sumpah ini dikaitkan dengan Saiful Bukhari yang takut sampai bersumpah di depan kaabah.

4. Kemudian, orang UMNO sibuk dok tanya kenapa Anwar tak bawa saksi ALIBI. Saya nak beritahu dalam sistem Perundangan Islam dan Perundangan Sivil mana-mana negara sekalipun. Orang yang menuduh kena datangkan saksi bukan tertuduh yang perlu bawa saksi. Pihak berkuasa yang menuduh adalah kerajaan, polis dan sebagainya. Tidak ada satu bukti pun yang di bawa oleh pihak pendakwaraya berkenaan saiful bukhari berada dalam kondo. Yang ditunjukkan bukti rakaman sisi tv saiful bukhari dan anwar ibrahim masuk dan keluar lif. Tunjukkanlah saiful berada dalam kondo bukan keluar masuk lif.

5. Selain itu, yang dibuktikan dalam mahkamah adalah DNA bukan Air Mani sebab iti DNA boleh ditanam.

6. Beliau juga menyatakan Ringgit Malaysia makin jatuh. Ahad baru ini Najib dan Rosmah bagi hadiah kepada kita iaitu Minyak Mahal sedangkan harga minyak mentah tidak berubah.

7. Terakhir beliau menyatakan bahawa Jolo seorang budak duduk luar negara kawan kepada rosmah dan najib terlibat dalam Isu 1MDB. Beliau Jolo tiap-tiap malam berjoli dengan duit 1MDB tersebut.

Hebat noooo depa ni............