Selasa, 28 Mac 2017

LUAHAN HATI PARA PEMIMPIN, AHLI-AHLI,  PENGIKUT DAN PENYOKONG PAS: Siapakah Pengkhianat Pakatan Yang  Sebenarnya



Ketika  Anwar Ibrahim  dituduh di mahkamah kerana kes LIWAT 1 dahulu, Dato' Tuan Guru Abdul Hadi Awang  menulis  buku bab Qazaf mempertahankan Anwar berdasarkan prinsip undang-undang  jenayah Islam.

Seepas dibebaskan kali pertama, Anwar mengulangi perkara yang sama.

Sewaktu Lim Guan Eng mula  disiasat SPRM kerana  kes banglo, Dato' Tuan Guru Abdul Hadi Awang merupakan  pemimpin pertama yang mengatakan Guan Eng tidak bersalah sebelum dibuktikan bersalah oleh mahkamah.

Tatkala Pendaftar Pertubuhan (ROS) berura-ura memberi amaran seolah-olah DAP bakal diharamkan menjelang PRU 13,  Dato' Tuan Guru Abdul Hadi Awang  menawarkan kepada  DAP agar  bertanding menggunakan nama parti dan  logo PAS.

Apabila krisis kepimpinan  Menteri Besar Selangor berlaku hasil dari Langkah Kajang, Dato' Tuan Guru Abdul Hadi Awang  memberi sokongan tanpa berbelah bahagi kepada Azmin Ali sebagai calon Menteri Besar, walaupun Tuan Guru boleh mengambil  kesempatan dengan lebihan kerusi yang ada pada PAS di Selangor, menuntut jawatan Menteri Besar.

Bila Azmin Ali jadi Menteri Besar,  kuota Exco  PAS dalam kerajaan Selangor  ditambah dari 4 kepada 3, kononnya nak balas jasa PAS dan Tuan Guru.

Jiwa besar Dato' Tuan Guru Abdul Hadi Awang tidak pernah dihargai oleh DAP dan PKR.

Pemimpin-pemimpin  DAP bermulut celupar dan biadap menuduh Dato' Tuan Guru Abdul Hadi sebagai  penyebab hancurnya  Pakatan Rakyat.

Perkataan-perkataan orang tua nyanyuk, bodoh, dan lain-lain gelaran yang hina dan biadap jadi mainan para pemimpin DAP.

Ketika  PRK Sungai Besar, Azmin Ali menjemput Dr Abdul  Rani ke Majlis berbuka puasa. Demi menghormati Azmin sebagai Menteri Besar, Dr Rani menerima undangan berbuka puasa tersebut.

Akhirnya, tanpa ada rasa smpati dan kasihan belas, Azmin Ali menjatuhkan maruah dan air muka Dr. Rani di hadapan orang ramai dengan membuat perisytiharan bahawa PKR menyokong calon PAN menentang Barisan Nasional di PRK Sg. Besar.

Setiap yang jahat dan buruk, semuanya diletakkan atas bahu dan kepala Dato' Tuan Guru Abdul Hadi dan Parti PAS.

Yang elok, yang baik dan yang memberi keuntungan pada PKR, PAN dan DAP, semuanya mereka bolot,  seolah-olah PAS tiada nilai dan harga diri dalam Pakatan Rakyat.

Cukuplah wahai para pemimpin,  ahli-ahli, pengikut serta penyokong PAS kita diperbodohkan oleh mereka.  Biarlah buruk dan baik, kalah dan menang,  kita tanggung sendiri.

Terlentang sama minum embun, tertiarap sama makan pasir,  namun untuk bersekutu dan bersekongkol semula  dengan parti-parti DAP,  PKR dan sekutu-sekutu mereka *TIDAK SEKALI-KALI*


*ALLAHu AKBAR*


Sent from Samsung tablet.