Jumaat, 21 April 2017

Satu dunia dah tahu Tun U-turn adalah pengkhianat


FAKTA 1 - PENYIASATAN OPEN SOURCE DEDAH PLOT UNTUK JATUHKAN NAJIB 

Eksklusif: Plot untuk menggulingkan Najib menyelamatkan Clare Rewcastle dari insolvensi - siasatan Open Source

Siasatan OSI, sumbernya boleh didapati secara umum, telah mendedahkan bagaimana blogger yang berpangkalan di UK telah telah mengaku bahawa dia terlibat didalam plot untuk menggulingkan Najib Razak. Pengakuan dan pendedahannya bahawa dia yang telah menyunting data2 yang dicuri oleh Xavier Justo dan kemudian menyiarkan di laman web nya, telah mendedahkan lagi motif beliau.

(An OSI investigation, of publicly available sources, has already revealed how the UK-based blogger has been the public face of the plot to oust Najib Razak, a fact she has admitted. Revelations and further admissions that she offered Xavier Justo $2million for stolen data, which was edited and published on her website, have further exposed her motivations.)


FAKTA 2 - LAPURAN SARAWAK REPORT Semuanya LAPURAN PALSU 

Rekod cerita tidak benar - Kes Of Clare Rewcastle - siasatan Open Source

Sejak PM Najib Razak menjadi Perdana Menteri, perniagaan Yeoh mula menghadapi masalah. Pendedahan terperinci menunjukkan bagaimana Yeoh dan ahli perniagaan lain termasuklah hartawan media Tong Kooi Ong sedang menghadapi masalah dengan transformasi Perdana Menteri Najib Razak telah bekerjasama didalam plot untuk menggulingkannya.

(Since PM Najib Razak has come to office, Yeoh's business has struggled.Revelations detailed how Yeoh teamed up with businessmen holding similar grievances against the current Malaysian Prime Minister, including media tycoon Tong Kooi Ong, a close friend and associate in a plot to oust Najib Razak.

FAKTA 3 - KERJASAMA TONG MAHATAIK DENGAN CLARE (SARAWAK REPORT)

Pada awal bulan Julai 2014, rakan sekutu Mahathir jumpa kembali Cik Rewcastle dan mengesahkan komitmen bekas perdana menteri itu untuk berkerjasama dengannya. Walau bagaimanapun, Mahathir mempunyai satu syarat - Sarawak Report hendaklah kurangkan perhatian terhadap Taib dan menumpukan perhatian sepenuhnya kepada 1MDB. Cik Rewcastle berjanji untuk menghadkan liputan beliau pada Taib dan Empayar Perniagaannya. Dalam masa beberapa hari, pasukan pasukan Mahathir dan Rewcastle telah terlibat dalam satu skim yang akan menyaksikan Cik Rewcastle menerajui kempen media antarabangsa terhadap 1MDB dan apa-apa yang kaitan dengan Najib atau keluarganya.

(Early in July 2014, Mahathir's associate got back to Ms. Rewcastle and affirmed the former premier's commitment to a working relationship with her. However, Mahathir had one condition – Sarawak Report was to dim the spotlight on Taib and concentrate mainly on 1MDB. Ms. Rewcastle promised to limit her coverage on Taib and the latter's Business Empire. Within days, team Mahathirand team Rewcastle committed to a scheme that would see Ms. Rewcastle spearhead an international media campaign against 1MDB and anything that had Najib or his family written to it.)


FAKTA 4 - 1MDB Siasatan polis masuk fasa kedua | Astro Awani 

KUALA LUMPUR: Fasa kedua siasatan Polis Diraja Malaysia (PDRM) terhadap skandal 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) akan dimulakan pada bila-bila masa.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar memaklumkan, ia selepas proses mendapatkan keterangan daripada saksi dalam negara hampir selesai, yang melibatkan lebih 25 orang individu.

"Fasa kedua ini kami (PDRM) akan menghantar pegawai ke luar negara untuk dapatkan dokumen dan merakam percakapan saksi-saksi di luar negara.

"Jadi perkara ini memakan masa, bukan hari ini suruh siasat esok boleh siap sepertimana yang dikehendaki beberapa pihak," katanya selepas majlis penutup program Trim & Fit PDRM 2016 di Pusat Latihan Polis (PULAPOL) di sini hari ini.


Siasatan 1MDB masuk fasa kedua - Nasional - Utusan Online