Selasa, 23 Mei 2017

LAGI SUMBANGAN RAJA ARAB 100 BILION USD SEMPENA LAWATAN TRUMP KE ARAB SAUDI






Lawatan Presiden Amerika ke Arab Saudi tidak mendapat perhatian parti pembangkang di Malaysia. Akan tetapi ia akan menjadi tajuk utama apabila DS Najib Razak melawat ke luar negara jika DS Rosmah dan anaknya turut serta.

Isu yang seterusnya ialah janji Arab Saudi dan UAE untuk menderma 100 juta hingga 1 bilion USD kepada Bank Dunia untuk pembangunan keusahawanan wanita global.

WSJ pun tak berani komen panjang-panjang.

Ivanka Trump dan Melania Trump turut serta dalam lawatan Presiden Amerika ke negara Arab seperti Arab Saudi, Israel dan Vatican City. Inilah lawatan kerja yang pertama selepas bergelar Presiden Amerika

Ivanka Trump memuji kemajuan hak-hak wanita di Arab Saudi selepas negara dan United Arab Emirates berjanji untuk menderma $ 100 juta USD untuk projek global Bank Dunia yang pertama untuk usahawan wanita.
Ms Trump telah dijemput untuk mengambil bahagian oleh Puteri Di Raja Arab Reema binti Bandar, seorang eksekutif runcit, ibu tunggal dan aktivis sosial yang merupakan salah satu daripada suara-suara utama untuk hak-hak wanita di negara konservatif.
Forum yang sama, Presiden Bank Dunia Jim Yong Kim berkata UAE dan Arab Saudi akan menderma $ 100 juta kepada $ 1 bilion USD dana keusahawanan Wanita Global yang dirancang, yang digalakkan oleh Ms Trump dan Canselor German Angela Merkel.

Harap-harap lepas ni Tok Wan akan kata, Raja Arab gila pun tak ada yang derma banyak tu kepada Bank Dunia.

Kita tunggu apa kata pembangkang pula, sebab selama ini mereka masih tidak percaya bahawa 2.6 B MYR yang didermakan oleh Raja Arab kepada Najib untuk tujuan tertentu. 

Selepas ini bolehlah Kudin Botox dan rakan-rakannya buat repot kepada DOJ, DOJ yang lama sudah kena pecat.....

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/ivanka-trump-world-bank-womens-entrepreneur-fund-saudi-arabia-united-arab-emirates-100-million-a7748501.html