Selasa, 12 September 2017

Pengamal LGBT perlu di humban dari puncak KLCC



LGBT adalah budaya songsang yang dilaknat Allah. Akhir-akhir ini mereka semakin berani dan tidak segan untuk menyatakan kesesatan mereka secara terang-terangan. Lebih mendukacitakan, meraka mendapat sokongan dari pembangkang dan diberi ruang untuk menonjolkan diri seperti yang terjadi di acara demonstrasi baru-baru ini.

Dari Ibnu Abbas radhiyallahu anhuma, Nabi sallallahu alaihi wa sallam bersabda.

"Allah melaknat siapa sahaja yang melakukan seperti perbuatan kaum Luth, (baginda mengulanginya sebanyak 3 kali)" [HR Nasa'i dalam As-Sunan Al-Kubra IV/322 no. 7337]

AZAB YANG DITURUNKAN KEPADA KAUM LUTH

Jibril mengangkat negeri kaum Luth di bawa tinggi ke atas sehinggakan penduduk langit dunia mampu mendengar salakan anjing dan suara ayam berkokok.

Tanah itu kemudian diterbalikkan dan dijatuhkan ke bawah. Mereka jatuh dan ditimpa oleh tanah tadi.

Yang belum mati ketika dijatuhkan, dikembalikan semula ke atas bumi, mereka direjam atau dihujani pula dengan batu berapi Sijjil yang bertubi-tubi. Batu ini adalah dari Allah sebagai tanda khas buat mereka.

Maka hancurlah negeri dan kaum Luth. Allah menjadikan negeri mereka seperti lautan bangkai yang air dan tanah sekitarnya tidak dapat di manfaatkan kerana kehancurannya, kualitinya yang tersangat buruk dan datarannya yang terlalu rendah.

Azab ini berlaku di waktu Subuh. [Rujuk Al-Muktashar fii At-Tafsir hlm. 230-231, Tafsir Al-'Azhim, 4: 465 dan Qashasul Anbiya' Ibnu Katsir]

HUKUMAN KEPADA PELAKU LGBT

Rasullullah sallallahu alaihi wa sallam bersabda.

"Barangsiapa yang kalian dapati melakukan perbuatan kaum Luth, maka bunuhlah kedua pelakunya." [HR Tirmidzi 1456, Abu Dawud 4462, Ibnu Majah 2561 dan Ahmad 2727].

Ibnu Qayyim rahimahullah menyatakan para sahabat telah menerapkan hukum bunuh terhadap pelaku LGBT. Cuma mereka hanya berselisih pendapat bagaimana cara membunuhnya.

Setelah bermesyuarah bersama sahabat-sahabat, Abu Bakar As-Siddiq menerima cadangan Ali lalu mengirim surat kepada Khalid bin Walid untuk membakar pelaku LGBT.

Abdullah bin Abbas radhiyallahu anhuma berpendirian pelaku LGBT dipertontonkan dari bangunan yang paling tinggi lalu dilemparkan (ke bawah) diikuti lemparan batu.

Imam Syafie berpendapat merejam pelaku LGBT, baik dia seorang muhsan atau bukan.

Imam Abu Hanifah berpendapat pelaku LGBT dijatuhkan dari tempat yang tinggi, kemudian diikuti dengan lemparan batu sebagaimana seksa yang Allah lakukan pada kaum Luth. [Rujuk Tafsir Al-Quran Al-Azhim, 4: 466]

KESIMPULAN

1. Oleh itu, dari contoh yang diberi, pelaku LGBT boleh dihukum dengan dibakar, direjam dengan batu, dilempar dari bangunan yang paling tinggi yang diikuti dengan lemparan batu, atau dipenggal lehernya. Ada juga yang berpendapat boleh ditimpakan tembok kepada mereka.

2. Saya berpendapat pelaku LGBT dihukum dengan dijatuhkan dari tempat yang paling tinggi dan dihujankan dengan batu berapi. Lokasi terbaik adalah KLCC.

3. Hukuman ini tidak boleh dilakukan sendirian. Terserah kepada pemerintah samada untuk merealisasikan hukuman ini.