Khamis, 14 Ogos 2008

Orang Pas berlagak saja lebih, tak reti berpolitik

Ramai orang Pas adalah kaki bangkang, bila nak bangkang dia tak kira siapa yang nak bangkang, janji dapat bangkang, Kisah Forum Masuk Islam pun dah cukup untuk dihujahkan.

Aku tengok ramai orang Pas yang protes dalam Youtube pakai baju unit Amal Pas. tak bertakbir seperti biasa lah dan ramai juga orang Pkr. bila mereka melaungkan 'hidup-hidup' sama macam perarakan bantah minyak naik dari masjid Kpg Baru tempoh hari.

YB Zul berkata protes di sertai oleh Pas. Pkr, Umno dan lain-lain Ngo Islam. Sepatutnya orang Pas dan Pkr tak boleh buat protes, kerana bos mereka sokong forum. Bila majlis Peguam guna Pkr untuk buat Vigil di Kamunting, semua orang Pas dan Pkr ikut, Pas sebelum ini sudahpun menyokong Majlis Peguam dalam beberapa perkara seperti menghapuskan ISA. Pas pula mempersoalkan Perlembagaan negara bab agama. Majlis Peguam pun sama juga.

Dalam kes Lina Joy , Pas juga penuh di mahkamah Putra jaya , nak protes apa?
Hari ini jelas bahawa Pas dan Pkr boleh di pergunakan oleh Majlis Peguam untuk mencapai tujuan mereka.

Sebut nama Yb Zul pula, ramai orang Pas tak tahu siapa dia.? Apa kena dengan dia? Siapa dia tu? Lemah betul minda politik pembangkang, yang tahu ada dua tiga nama saja, seperti Hadi Awang, Nik Aziz, Mat Sabu, Mahfuz dan menteri besar Perak dan Kedah. mmereka ni betul-betul hanya jadi Pak Turut.