Isnin, 13 Jun 2011

Terima kasih Ismail Sabri

TM mengucapkan terima kasih dan tahniah kepada menteri KPDNKK Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob kerana tidak melayan tuntutan nelayan laut dalam yang mengugut untuk mogok selama 3 hari.

Nak mogok 1 bulan pun tak apa, LKIM boleh import ikan dari luar yang jauh lebih murah.

Pelik, kerana di Thailand minyak yang dibeli oleh nelayan mereka mahal dari Malaysia tetapi hasil tangkapan mereka tinggi.

Di Malaysia, jualan dan pembelian minyak tinggi tetapi hasi tangkapan rendah.

Oleh itu dengan menarik balik subsidi minyak dapat mengajar dan memberi motivasi kepada nelayan laut dalam.

Lagi pun pengusaha minyak sendiri mengkhianati usaha kerajaan dengan memujuk nelayan agar menjual semua minyak kepada mereka supaya minyak boleh dijual kembali kepada industri dengan mengaut keuntungan yang lumayan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

7 ulasan:

  1. Tokey boat boat laut dalam kebanyakan mata sepet penyokong tegar Dapig.Jangan layan layak bila ada peluang baru mereka belajar berterima kasih!!!

    BalasPadam
  2. aloo TM..nelayan yg mogok tu sebenarnya kepala DAPig..mereka dpt 25000 liter disel sebulan bg sebuah bot laut dalam..sampai je kat laut dalam dah ada yg tggu beli minyak (nelayan negara jiran) bukan takat tu je kepala DAPig ni juga yg beli minyak dr nelayan yg tak pergi kelaut pun cuma isi minyak je..sekali isi minyak sebuah bot 5000 liter dpt jual dgn keuntungan 1.50 je lu kira la sendiri..sial punya DAPig..yg heran nya ramai gak melayu yg menyokong sama gak kes padi kat kuala selangor yg jd batu api ialah yaakob sapari..mangkuk berayun tullah PKR dan DAPig ni..

    BalasPadam
  3. Subsidi di beri tetapi harga ikan di pasar lebih mahal dibandingkan ikan impot dari Thailand ??????

    BalasPadam
  4. Setuju DAPig putar belit

    BalasPadam
  5. Yang untung & kaya raya si mata sepet

    BalasPadam
  6. Tak payah bagi muka pada tokey Cina yang dibela DAPig.

    BalasPadam
  7. Hasil Kerajaan bagi subsidi ....tokey2 bot jadi KAYA dan bantu DAPig. Kerajaan perlu tegas dan jangan tunduk dgn ugutan & mogok. Ingat!!! PRK Bukit Gantang jadi teladan

    BalasPadam