Rabu, 28 November 2012

Puak pengacau Pas kena halau dari PWTC

Padan muka puak-puak samseng pakatan haram yang menyerang PWTC kelmarin. Menurut Pas ia bertujuuan untuk menyerahkan memorandum kepada PM menuntut Royalti minyak Kelantan sebanyak RM 10 bilion .

Sewaktu Anwar Ibrahim jadi TPM RM 1000 juta peruntukkan disalurkan kepada kerajaan negeri, setiap tahun ratusan juta peruntukan kerajaan pusat disalurkan melalui pelbagai kementerian kepada kerajaan negeri tetapi jumlah yang dibelanjakan terlalu sedikit. Lebihan wang hilang begitu sahaja.

Royalti minyak dan gas disalurkan terus oleh pusat kepada rakyat melalui agensi yang dilantik oleh federal, inilah yang menyebabkan Pas memberontak dan mengupah balaci-balaci yang tidak ada kerja supaya menuntut royalti.

Bagaimanapun matlamat mereka untuk membuat kacau di Pwtc tidak kesampaian kerana kelmarin bukanlah hari perhimpunan sebenar, mereka sepatutnya datang hari ini atau esok, barulah ramai orang Umno akan terpegun dan teruja melihat mereka.

Atau mereka sengaja datang sewaktu tidak ramai orang takut kena lepuk dan kena cepuk. Bagaimanapun Taipingmali mengucapkan tahniah kepada pemuda Umno yang sibuk dengan persiapan untuk majlis perasmian berjaya mengawal keadaan dan meminta mereka meninggalkan kawasan dengan cara baik.

Apapun jelas kelihatan mereka masuk melalui pintu hadapan dan terpaksa keluar melalui parking dan jejantas hotel. Hahaha! Padan muka, tak berani melawan pun. Kalau anak jantan mereka sepatutnya keluar malalui pintu masuk utama.

Seperkara lagi ialah mereka berbangga menjadi penganut kristian buat seketika dengan menyilang jari mereka. ( Fingger crossing ).

Ini pengajaran buat Pas, lain kali jangan nak tunjuk gedebee, hangpa buat program, ada ka orang Umno kacau?
http://t.co/S87sxxla
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.