Selasa, 6 Ogos 2013

Penganut Syiah Malaysia wajar dihukum gantung sampai mati



Mutakhir ini PAS sedang kepanasan dengan isu Syiah. Isu Syiah yang didedahkan oleh media alternatif terutama media sosial facebooker dan blogger, Isu Syiah juga telah mendapat perhatian pihak kerajaan.

Ramai pemimpin dan YB Pas telah dikenal pasti sebagai penyokong atau pengikut fahaman Syiah.Syiah juga mempunyai kekuatan di negara ini dengan melibatkan diri dengan dunia perniagaan seperti saudagar kurma dan air minuman dan membolehkan ajaran Syiah berkembang pesat dan mempunyai markas di setiap negeri.

Akibat daripada pendedahan ajaran Syiah, telah menyebabkan mereka mencari jalan untuk mengaitkan Syiah dengan pemimpin kerajaan dan Umno.

Antara yang dikaitkan ialah sewaktu lawatan Presiden Ahmadnejad ke Malaysia yang mana Dr Jamaluddin Jarjis telah menemani Presiden bersolat Jumaat pun dikatakan Malaysia mengiktiraf Syiah.

Terbaru ialah kehadiran TPM dalam majlis pelantikan rasmi Presiden baru Iran juga cuba dikaitkan antara Syiah dan Kerajaan.

Bagi puak-puak pengikut Pas mereka cuba menuduh bahawa Umno, BN dan Kerajaan juga berfahaman Syiah.  TPM, Dato JJ , Jamil Khir dan orang kanan di Jakim pun semua Syiah. itu yang cuba disampaikan oleh Pas.

Malah kenyataan Jamil Khir juga dipemainkan oleh Pas apabila Jamil menyebut bahawa Malaysia tidak menghalang ajaran Syiah diamalkan oleh rakyat Iran yang bermastautin di Malaysia. Kenyataan Jamil Khir dianggap double standard oleh Pas. Kenapa mereka (Iran) boleh orang Malaysia tak boleh? Pas sebenarnya cuba menuduh bahawa orang Umno juga berfahaman Syiah.

Dengan mengaitkan nama pemimpin-pemimpin Bn dengan Syiah Pas cuba menutup isu pertemuan pemimpin mereka yang menenemui kepimpinan Syiah di Syria dan Iran.

Persoalannya ialah pemimpin Pas berjumpa orang Syiah bukan atas dasar hubungan diplomatik tetapi mengenai hal yang berkaitan dengan perkembangan ajaran Syiah.

Di Malaysia terdapat lebih 5 ribu rakyat Iran bermastautin di sini dan mereka tidak dihalang untuk mengamalkan ajaran Syiah seperti menganjur akan majlis-majlis yang berkait dengan fahaman Syiah, Ini adalah dasar hubungan diplomatik.

Kerajaan sudah lama melarang ajaran Syiah disebarkan di Malaysia dan ajaran Syiah telah disahkan sebagai sesat dan terkeluar daripada agama Islam. Pun begitu ajaran Syiah tetap bergerak secara senyap dan kini suku juta penduduk Malaysia terutama orang Melayu yang asalnya berfahaman sunnah telah menjadi penganut ajaran Syiah yang tegar.

Untuk meluaskan WILAYAH, Syiah telah menyusup ke dalam IPT, jabatan kerajaan dan parti politik pembangkang terutama Pas dan Pkr.

Ada sumber yang menyatakan bahawa Maahad Ehya Al Syarrif di Gunung Semanggol juga pusat perkembangan Syiah. Sumber memaklumkan bahawa ajaran Syiah dibawa masuk dari Indonesia oleh menantu Abu Bakar Bakir  yang sering berkunjung ke daerah Kerian setiap 3 bulan sekali. Tidak hairan lah ramai bekas-bekas pelajar dan bekas-bekas guru sekolah tersebut berfahaman Syiah. Kini Kerian menjadi lubuk Syiah dan mula berkembang ke daerah-daerah lain seperti Taiping.

Baru-baru ini didedahkan bahawa maklumat kesesatan Syiah dalam portal Jakim juga telah dipadam, ini bermakna dalam Jakim pun wujud pengikut Syiah, begitu juga di pejabat agama negeri-negeri. Pejabat agama negeri ramai kaki tangannya adalah Pro Pas dan mereka tidak akan mengambil apa-apa tindakan terhadap Syiah kerana bimbang akan mengurangkan sokongan terhadap parti Pas.

Usaha memerangi ajaran Syiah bukan setakat berdialog dan berdebat atau mengambil pendekatan menarik rambut dalam tepung. Memerangi ajaran Syiah bukan begitu caranya.  Mereka perlu ditangkap dan dibunuh sahaja sebagaimana mereka membunuh ahli sunnah yang tidak menerima Syiah.

Undang-undang perlu digubal agar penganut Syiah boleh dijatuhkan hukuman mati mandatori. Hari ini suku juta dan jika dibiarkan akan menjadi majoriti dan ketika itu Malaysia adalah sebahagian dari Syria dan Iran. Orang Umno yang enggan menerima Syiah akan dibunuh dengan kejam seperti yang berlaku di negara mereka.

Enggan menerima Syiah mereka dihukum gantung dan akan berlaku di Malaysia jika Syiah berkuasa