Selasa, 20 Mei 2014

Baru jadi Ketua Menteri dan langgar orang,

Masih ingat sekumpulan puak-puak Pas yang berbaring atas jalan untuk menghalang kenderaan Diraja Perak ke Istana Bukit Chandan untuk majlis angkat sumpah Kerajaan BN selepas Dap hilang majority di Perak pada 2009 lalu.

Walaupun beberapa orang fanatik Pas cuba menghalang kenderaan tersebut tetapi tidak ada seekor pun dilanggar atau dilenyek lumat.

Ia amat berbeza dengan apa yang berlaku di Pulau Pinang hari inim dimana seorang calon bebas dilanggar oleh kenderaan Ketua Menteri kerana  menghalang laluan beliau.


INSIDEN
PADA 20 MEI 2014 ,DI JALANRAYA LEBUH PANTAI JAM 1355 HINGGA 1420 ABU BACKER SIDEQ -CALON BEBAS P.51 BUKIT GELUGOR BERTINDAK MENGHALANG KENDERAAN RASMI KETUA MENTERI DARI KELUAR DARI PAGAR DUN,TINDAKAN TERSEBUT MENGUNDANG KEKECOHAN APABILA ABU BACKER SIDEQ ENGGAN BERGANJAK,TINDAKAN TERSEBUT MENYEBABKAN PIHAK KESELAMATAN DEWAN DUN BERTINDAK MENARIK DAN MENGHALANG ABU BACKER DIMANA ABU BACKER BERTINDAK MELOMPAT KE ATAS KENDERAAN RASMI CM DAN TERJATUH KE JALANRAYA SETERUSNYA BELIAU MENDAKWA MENGALAMI KECEDERAAN.SEHINGGA KINI JAM 1420 BELIAU MASIH BERBARING DI ATAS JALANRAYA DAN MENDAKWA MENGALAMI KECEDERAAN AKIBAT DILANGGAR KENDERAAN CM.

Pada 20 Mei 2014 jam 1300, Abu Backer Sidek-Calon Bebas P.51 Bukit Gelugor telah sampai di luar pagar Bangunan DUN P.Pinang.Difahamkan bertujuan cuba bertemu dengan LGE.Perkembangan diawasi. Hari ini merupakan hari ke-2 Persidangan DUN NEGERI PULAU PINANG.
Utk makluman Tuan.
Jam 1400, Abu Backer sidek-calon bebas P.51 Bukit Gelugor bertindak menghalang kenderaan dan membuat bising ketua menteri Keluar dr pintu pagar sidang DUN.