Sabtu, 18 Oktober 2014

Orang Pas ada KUNCI SYURGA

Perang dingin antara Taipingmali dengan Pengerusi Masjid Kampung Expo terus panas dan tegang. Taipingmali menggunakan laman blog untuk menyerang Pengerusi Masjid iaitu Penghulu Mohd Azam.

Azam tidak ada blog tetapi mendapat bantuan sebuah akhbar yang bersinar-sinar dalam kekelabuan sebagai medium untuk menangkis hujah. Pun begitu akhbar yang bersinar-sinar dan dalam jerubu gagal memfaatkan tujuan dan matlamat Mohd Azam. 

Kecewa dengan akhbar tersebut, Azam menggunakan kuasa yang ada untuk menyerang di dalam masjid. Jumaat sebelum Khutbah dan selepas tazkirah politik beliau akan mengambil kesempatan menghentam Taipingmali.

Perkara ini bukan baru tetapi berlaku sejak beliau mengambil alih jawatan Pengerusi Masjid. 

Isu terbaru yang masih panas ialah isu lembu korban. Walaupun daging korban sudah tiada lagi dalam peti sejuk namun ia masih membara di dalam minda Mohd Azam.

Di mimbar masjid beliau menuduh Umno curi lembu, menceroboh kawasan rumahnya dan mengotorkan kawasan rumahnya.

Kepala hotak dia!

Apabila Dato Shalimin dan Mohd Zahir menyerahkan 77 ekor lembu untuk diagih-agihkan kepada semua masjid dan surau, Masjid Jamek Kampung Expo tidak pernah dilupakan. Tahun ini masjid tersebut menerima seekor lembu yang cukup umur dan tidak cacat. 

Lembu tersebut dihantar dengan lori ke masjid tersebut tetapi Pengerusi Masjid yang bernama Mohd Azam telah mengarahkan lembu tersebut dibawa ke rumah beliau dan di tambat di belakang dapur sebuah rumah kosong yang berada di dalam pagar rumahnya yang juga dikenali dengan nama Azama Homestay yang haram dan menyalahi syarat kementerian pelancongan.

Persoalannya mengapa dan kenapa Azam tidak membenarkan lembu tersebut disembelih di masjid? Kenapa beliau menyimpan dan menyorokkan lembu tersebut di belakang dapur rumahnya?

Kemudian di dalam masjid beliau menuduh Umno menceroboh kawasan rumahnya dan menyembelih lembu serta mengotorkan kawasan rumahnya.

Selain menuduh Umno menceroboh, beliau juga mempertikai bahwa dia tidak diberi panggu dan sekilo daging sembelihan pun tidak diberikan kepadanya.

Ha! Ha! Ha!.....sehari sebelum raya korban iaitu hari Sabtu dia berkata kepada Ketua Kampung, Masjid tak mahu terima lembu Umno, Lembu Umno kurus sedangkan 10 ekor lembu yang ada di masjid sekarang semuanya gemuk-gemuk.

So, Kalau lembu tersebut dah kurus, sudah tentu dagingnya sedikit, dan penghulu Azam bukan fakir yang layak diberikan daging korban, hatta hadiah daging pun dia tak layak kerana sepanjang kerja menyembelih dan melapah beliau tidak keluar rumah untuk bercakap atau bertanya khabar. Apa yang dilakukannya ialah berdiri di bawah cucur atas rumahnya dan mengambil gambar menggunakan android selepas beberapa saat beliau menghilang masuk ke dalam rumah.

Habis tu teringin nak makan daging. 

Yang sedihnya ialah apabila lembu itu diberikan air minum menggunakan tong taik orang sakit yang di buat daripada plastik biru. Betul tak Penghulu Azam?

Zalim sungguh. mentang-mentang lah ia haiwan yang tak pandai berkata-kata, Azam sanggup bubuh air dalam tong taik!.

Okay Full Stop, cuba lihat tajuk di atas!

Tajuk tersebut cukup menarik iaitu ahli Pas Kampung Expo miliki KUNCI SYURGA. Beliau merupakan salah seorang ahli Pas yang makan pencen kerajaan yang mendakwa dirinya menyimpan Kunci Syurga dan sesiapa yang berjumpanya, beliau cuba menawarkan kunci tersebut.

Taipingmali tak mahu sebut namanya. Kalau Jabatan Agama nak siasat, Taipingmali boleh rujuk kepada pemberi maklumat tersebut.

Di Kampung Expo ini, kalau nak kenal muka orang Pas tidak lah susah sangat, senang sahaja nak cam mereka. Setiap pagi Sabtu atau Ahad pergi lah tunggu dekat kedai judi nombor ekor, kalau nampak lobai yang ambil ketayab dan simpan dalam poket dan masuk beli nombor ekor haram, itu lahh ahlul Pas Kg Expo.

Hahahahahah!

Jawab Azam....Esok boleh pergi cari ketua pengarang Banggali Paper untuk buat kenyataan......

http://taipingmali.blogspot.com/2014/10/majlis-korban-masjid-kg-expo-lagha.html