Sabtu, 21 Jun 2008

Chin Peng ingin kembali ke Malaysia

Pas menuduh kerajaan BN menipu rakyat selama 50 tahun, dan Malaysia tidak selamat, huru-hara dan sebagainya(lihat menipistol Pas)

Hari ini dakwaan kotor Pas jelas meleset. dan tidak benar. Kalau betul dakwaan Pas masakan Chin Peng ingin kembali ke Malaysia. Tetapi sayang Chin Peng gagal membuktikan beliau ialah rakyat dan anak kelahiran Malaya.

Bukan saja Chin Peng ingin berbuat demikian, ramai lagi bekas-bekas ahli Parti Komunis Malaya yang menetap di Terowong Komunis Betong, Thailand ingin berbuat demikian, tetapi segala usaha mereka tidak kesampaian, kerana masalah taraf warganegara mereka. Aku pernah berbual dengan mereka semasa melawat terowong tersebut dahulu. Mereka sempat bertanya keadaan kampung mereka atau bandar mereka hari ini. salah seorang ialah seorang perempuan cina yang sudah melebihi 60 tahun, beliau menceritakan bagaimana dia terlibat dengan kegiatan komunis. Dia berasa sedih kerana tertipu dengan perjuangan yang sia-sia . Sewaktu itu dia masih dalam alam persekolahan. Lagi pun apa guna mereka nak balik ke Malaysia sebab kerajaan Thai telah memberi taraf penduduk tetap dan juga tanah kebun getah untuk mereka. Last-last dia tanya,,adakah aku ni polis Malaysia.

Berbalik kepada kenyataan Pas. Usaha Chin Peng itu adalah kerana ingin menghabiskan sisa-sisa usianya yang sudah 84 tahun untuk menikmati suasana aman damai di negara ini. dan dengan itu telah menepis segala tohmahan Pas terhadap sosio, budaya, ekonomi dan politik negara. Aku berharap ahli-ahli Pas di Malaysia keluarlah dan sertailah UMNO. dan biarlah Pemimpin Pas yang rata-rata nya kaki bohong tu terjun ke laut laut seperti luncai.