Jumaat, 20 Jun 2008

Palanivel Selar Tun Mahathir Kerana Komen Hindraf

20 Jun, 2008 16:43 PM

KUALA LUMPUR, 20 Jun (Bernama) -- Timbalan Presiden MIC, Datuk G. Palanivel berkata hari ini adalah dikesalkan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tidak menyedari hakikat bahawa Hindraf, gerakan aktivis tidak formal, bukan saja mewakili masyarakat Tamil tetapi termasuk bukan Tamil, malahan juga bukan Hindu.

"Beliau silap bila berkata pemimpin-pemimpin Hindraf hanya mewakili golongan perkauman Tamil," katanya dalam satu kenyataan di sini.

Palanivel berkata Tun Mahathir tidak harus dengan mudah membuat kenyataan yang membangkitkan lagi sentimen dan kebencian kaum.

"Beliau mesti ingat asal usul beliau. Rakyat juga ingat bahawa PAS, PKR dan DAP semuanya bersama Hindraf semasa pilihan raya umum baru-baru ini.

"Kenyataan beliau paling akhir mengenai Hindraf sebagai golongan perkauman Tamil akan hanya menjauhkan lagi undi masyarakat India dari BN kepada Pakatan".

-- LAGI

Komen: Hindraf adalah pertubuhan bawah tanah dunia dan anggota ialah semua orang hindu sedunia. Mereka juga adalah pakar-pakar IT. Nak buktinya. cuba anda guna autotext dalam sms telefon anda seperti nokia dan sony. cuba tulis hindr....secara automatik akan timbul HINRAF. tak percaya cuba.