Ahad, 22 Jun 2008

Teguran Pihak Istama terhadap Pakatan Rakyat

Akhbar hari ini menyiarkan terguran dan Sultan Johor dan Raja Muda Perak tentang masa depan melayu dan juga sikap adun Johor yang cuba menunjukkan besar kepala. atau yang lebih lembut sebagai cuba menunjuk-nunjuk untuk menjadi 'jaguh'.

Sikap DAP yang sentiasa biadap dan angkuh bukan perkara baru. Dua jaguh mereka seperti Lim KS dan juga Karpal pernah berlaku biadap di dalam dewan rakyat beberapa kali. Sehingga seorang aktivis melayu dari Selangor pernah menampar salah seorang daripada mereka, tetapi beliau dihukum penjara sehari, kalau tak silap seorang aktivis politik bernana Dato Ujang Bagung telah membayar denda untuk membebaskan rakannya. Peristiwa itu nampak kecil tetapi memberi impak yang besar. Kedua-dua ahli politik itu akhirnya ditolak oleh rakyat. dan mereka kalah dalam PRU berikutnya.

Sebuah parti yang megah dengan sifat bersih, pemimpin bersih dan menjulang nama Islam sebagai wadah perjuangannya masih buta hati dan masih berpeluk-peluk dengan orang yang nyata tidak suka akan bangsa melayu dan adat resam melayu. Hairan sungguh, di manakah letaknya pemikiran dan maruah mereka?