Sabtu, 29 November 2008

Mei Fun dan Soi Lek patut di hukum sula ( klik)

Kalau di zaman Sultan Mahmud sudah tentu kedua-dua pemimpin MCA ini di hukum sula dan rumah tangga mereka akan dibuang ke laut.

Mca harus ingat semasa awal penubuhan Perikatan dahulu parti Umno lah yang mengajak mereka bersama-sama dalam Perikatan. Andainya Umno tidak berbuat demikian. MCA hanya tinggal sebuah pertubuhan cina bukan politik. Ia akan terus menjadi kumpulan samseng cina atau lebih kurang kongsi gelap yang berdaftar.

Nak tanya sikit. istilah tuan, ketuanan , pengetua, ketua , yang dipertua semuanya bermula dengan kata dasar tua. Tua bererti lama dan senior dan lebih berusia dan perlu dihormati oleh orang muda.

Kalau pengetua sekolah menjadi ketua pada usia 30 tahun beliau perlu di hormati walaupun ada kakitangan di bawahnya yang berumur 54 tahun. Atas nama jawatan pengetua beliau tetap tuan dan mesti di terima.

Sekarang apa agenda MCA lagi? Tak sudah sudah mempertikaikan ketuanan melayu. Kalau dah tak suka jangan pengaruh orang lain. Letak jawatan dan berambus ke negara lain . Lebih sesuai pergi kerja tukang test vigra.