Ahad, 31 Januari 2010

PAKATAN ROBOH- SAT SAJA LAGI


Krisis Pkr vs Dap di Penang sudah sampai ke kemuncaknya. Eloknya kita bagi keris kepada Zahrin dan bagi pedang cina kepada LGE. Suruh depa berkuntau di gelanggang PISA. Penang,

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd. Hashim secara keras menyerang Guan Eng dang menggambarkan Guan Eng sebagai diktator dan cauvinis, Zahrain yang merupakan bekas Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang berkata, pakatan pembangkang perlu menghentikan sebarang tolak ansur dengan pemimpin itu setelah dia gagal menunaikan janji-janji pilihan raya umum lalu.-Utusan Malaysia

Lim G E berkata "Zahrain boleh bakar jambatan", wah....kalau bakar jambatan LGE pun susah lor. Akibatnya Pulau Pinang bungkus, tak ada sumber ekonomi seperti dulu sewatu tiada jambatan lor. Sementera Pkr pula masih percaya Dato Seri Zahrain akan terus setia kepada Pakatan Rebah.

Penang Chief Minister Lim Guan Eng has finally broken his silence over former PKR state chief Datuk Seri Zahrain Hashim’s open criticism of him, saying the Bayan Baru MP could burn bridges with the Penang Government if he chose to. The Star

Zahrain membayangkan akan menjadikan BN kembali menguasai 2/3 majoriti di parlimen. Ini satu saranan dan kenyataan yang baik jika ia direalisasikan. Ini memberi gambarana lompat parti akan berlaku dalam tempoh terdekat.


PKR leaders have expressed confidence that Bayan Baru MP Zahrain Mohd Hashim will not quit their party nor instigate another 10 Pakatan Rakyat lawmakers to defect and give arch rival Umno-BN its much longed-for two-thirds parliamentary majority. Harakah.

Dap dan Pas semakin risau Pas risau kerana Pakatan lemah bererti Pas akan hancur seperti PRU 11. Dap risau jika sokongan pengundi atas pagar pagar beralih menyokong BN, maka berkuburlah cita-cita Dap dalam Malaysian Malaysia yang berkelubung dalam middle finger malaysia malaysian

Bulitin Dap hari ini masih kelabu dan tidak tahu apa nak dituliskan. sebaliknya Harakah lebih dahulu menulis isu Penang ini.

Harus diingat, bahawa Melayu dalam PKR adalah rebellion zaman Semangat 46 dan mereka yang tidak ada parti tetapi suka membangkang. Oleh itu Melayu dalam PKR bila-bila masa boleh menjadi ahli Umno.

Ini kerana terdapat roh Umno dalam tubuh mereka. Ia termasuklah Anwar. kalau boleh malam ini juga Anwar nak jadi Umno. Tapi oleh kerana nafsu serakahnya lebih dasyat dari seekor binatang-binatang dalam Nite Safari di Taiping atau Safari di Afrika.

Oleh itu biarkan dia bermimpi untuk menawan Putrajaya. Anwar tidak layak menjadi PM kerana terlalu banyak cerita zaman silam atau zaman kanak-kanak yang tidak enak didengar.

Apa pun yang berlaku di negara kita akhir-akhir ini mempunyai hikmahnya., Ia memberi pengajaran kepada bangsa melayu agar mengekalkan jati diri. Jati diri hanya dapat direaliti hanya melalu perjuangan alif, baa,taa.