Selasa, 3 Ogos 2010

DAP PERAK BUAT-BUAT GILA, NIZAR YANG KENA SAMPUK BETUL-BETUL

Dap Perak hilang kuasa kerana 3 Adun meninggalkan mereka setahun lalu. Kini Pakatan Haprak semakin parah apabila Adun Malim Nawar  Keshvinder Singh a/l Kashmir Singh pula meninggalkan Dap.

Paling menarik ialah setiap kali persidangan dewan diadakan,  pasti ada kekecohan. Pada peringkat awal tersingkir, Sivakumar buat-buat gila sehinggakan diangkat keluar oleh bentara. persidangan haram mereka juga bawah pokok dan juga di Hotel Heritage.

Tak puas dengan persidangan haram mereka juga buat mesyuarat exco tahap gila babi. Akhirnya minit persidangan dan minit mesyuaray exco semuanya menjadi kertas tisu tandas.

Dap nampaknya mengalah dan menerima hakikat bahawa mereka kehilangan majoriti, cuma yang masih tak dapat menerima hakikat qada dan qadar ialah Parti Pas. Media Pas masih melabelkan Dr Zamry sebagai Menteri Besar Haram. Memang kurang bijak dan kurang akal , kurang siuman dan akhir sekali bahasa mudah ialah kurang ajar.

Yang peliknya  ada sebahagian daripada Adun Pakatan sudah mengikhtiraf Zamry dengan memanggil beliau YAB Dato Seri Menteri Besar. Ini bermakna mereka sudah boleh menerima kedudukan Dr Zamry sebagai Menteri Besar ke 11  Perak. Hari ini Nizar Ngok pula dihalau keluar kerana enggan duduk selepas 15 minit berucap.

Tahniah kerana Speaker Perak dan Bentara berjaya mengawal keadaan dan ketenteraman dalam dewan.