Khamis, 30 September 2010

POLITAHIK PAS SUDAH BERMULA DI GALAS



Takiyuddin cadang UMNO tidak letak calon demi perpaduan Melayu!

Pas mencadangkan supaya UMNO tidak meletakkan calon untuk bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas yang kosong berikutan kematian wakil rakyatnya, atas nama perpaduan orang Melayu.

Penolong Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, UMNO seharusnya menjadikan pilihan raya kecil DUN Galas untuk membuktikan keikhlasannya menyatukan orang Melayu sebagaimana didakwa sebelum ini.

"Kalau nak betul-betul hasrat perpaduan, apa salahnya untuk pilihan raya kecil ini (UMNO tidak bertanding), untuk pilihan raya umum kita bincang semula, ini untuk menunjukkan keikhlasan dan 'solidariti' (perpaduan) antara dua parti Melayu ni, (UMNO) sepatutnya kompromi bagi kepada Pas.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas persiapan Pas menghadapi pilihan raya kecil DUN Galas selepas kematian wakil rakyatnya, Chek Hashim Sulaima semalam.

Takiyuddin yang juga Exco kerajaan negeri, bagaimanapun menafikan cadangannya itu membuktikan kelemahan Pas walaupun mengakui persaingan untuk mendapatkan kerusi DUN berkenaan sengit dan kedua-dua pihak berpeluang untuk memenangi kerusi tersebut.

"Cadangan ini bukan bermakna kita lemah, kalau perlu lawan kita lawan, lagipun ini kerusi Pas, tetapi jika tidak berlawan alangkah baiknya," katanya.

Apa pendapat anda semua dengan kenyataan ini?