Khamis, 30 Disember 2010

Debat Pemuda PAS-Umno Larut Sabtu ini

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mengucap tahniah kepada Pemuda PAS dan Pemuda Umno Larut di atas usaha menganjurkan satu pentas debat di Dewan Serbaguna MDS, Taman Permai 2 , Selama pada jam 8 malam Sabtu ini.

Debat tersebut adalah antara ketua Pemuda PAS dan ketua Pemuda Umno Larut.

"DPPN Pk mengalu-alukan usaha debat ini yang sudah tentu akan mematangkan lagi generasi muda masakini," kata ketuanya, Zawawi Hassan.

"Pemuda PAS Larut akan menampilkan Mohd Nazri Din, manakala Pemuda Umno pula akan menampilkan Mohamad Anuar Ariffin.

"DPPN Pk memberikan sokongan sepenuhnya kepada kedua-dua pihak agar dapat melangsungkan majlis debat tersebut dengan jayanya," tambahnya.

Malah, katanya, DPPN Pk berharap, majlis seumpama itu diteruskan agar pemikiran generasi muda dapat menerima kaedah debat sebagai satu pentas bagi mematangkan pemikiran generasi muda sedia ada.

"Walaupun difahamkan ada tentangan mahupun halangan daripada pihak-pihak tertentu, DPPN Pk berharap pentas debat itu nanti akan menjadi satu contoh yang berguna kepada masyarakat umum.

"DPPN Pk berharap majlis tersebut tidak dihalang malah disokong bagi menyalurkan maklumat dan menyediakan medan percampahan fikiran anak muda yang berwawasan.

"DPPN Pk sekali lagi mengharapkan rakyat dapat menerima majlis perdebatan ini sebagai satu program yang sihat dan berharap ianya dapat diteruskan oleh mana-mana pihak lain selepas daripada ini," katanya.

Berikutan, katanya, DPPN Pk mempelawa pergerakan Pemuda Umno Perak agar turut sama hadir bagi sama-sama menyokong usaha tersebut.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.