Khamis, 5 Mei 2011

Cukai tanah UUM

Naib Canselor UUM, Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak kesal dgn keputusan Pejabat Tanahdan Galian (PTG) Negeri Kedah yg menolak permohonan utk menyambung semula rebat cukai tanah universiti itu.Beliau berkata, pihaknya bagaimanapun akur dgn keputusan itu & akan menjelaskan jumlah bayaran yg ditetapkan,namun akan mengadakan perbincangan utk membayarnya secara ansuran. -MediaUMNO
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 ulasan:

  1. Salam, saya merupakan kakitangan awam Pejabat Tanah & Galian,PTG sebenarnya sikap Dato Azizan (Menteri Besar Kedah) yang tak bertanggungjawan dengan mengeluarkan kenyataan yang bersifat bodah sangat lah dikesalkan. Sebenarnya kuasa segala kelulusan untuk LULUS atau TIDAK LULUS sesuatu permohonan di PTG bukan semuanya terletak ditangan Pengarah PTG tetapi kuasa yang lebih mempengaruhinya adalah Pihak Berkuasa Negeri (PBN). PBN ni sebenarnya dikuasai sepenuhnya oleh Menteri Besar tu sendiri. Tapi tu yang melucukan saya bila saya lihat keyataan Dato Azizan yang pihak PTG yang tidak meluluskan untuk rebat cukai di UUM tu. Janganlah nak menipu orang wahai MB kedah. Mungkin pandangan saya MB ni beristeri 2, jadi dah menjadi kebiasaan beliau untuk menipu isteri-isteri beliau utk mendapatkan giliran isteri beliau. Itu yang MB ni ingat rakyat pun dia boleh tipu cam dia tipu bini-bini dia. Sedarlah rakyat KEDAH. Ini bukan penipuan tapi kes yang benar dan kes yang sgt saya ketahui.

    BalasPadam