Sabtu, 16 Julai 2011

Cuba lihat mangkok ni, tang mana salah mereka


Paling syok tengok mamat baju oren tu,,,,,bukannya sujud tetapi sembah api macam dalam wayang

16 ulasan:

  1. solat pakai kasut yang mungkin ada najis

    BalasPadam
  2. Mangkuk2 bewak sekawan tu sedang solat.
    Bezanya bewak2 sekawan tu bkn sembahyang menyembah Allah sebaliknya mereka menyembah tuhan Ambabiga.
    Maklumlah penganut ambabiga tegar.
    Khiblat kemana,Solat jemaah kemana.
    Yang hadir pada masa tu ialah Tuhan Ambabigaga diiringi Dewa Aljuburi dan Dewa Matsabun beserta mala tentera tuhan Ambabiga mereka.

    BalasPadam
  3. Si baju oren solat puuunn x betoi...alahai bersih ! bersih !

    BalasPadam
  4. Elok kita cadangkan pada JAKIM supaya keluarkan fatwa, haramkan Sembahyang atas jalanraya, lebih2 lagi dalam suasana kelam-kabut & bising masa demo. Buat malu Islam saja. Khusyuk ke? Ada bersuci ke? Ayat apa yang di baca dalam sembahyang tu? Doa apa yang dipohon? Nak bagi Tuhan atau siapa nampak?
    Kalau satu hari nanti, makbul doa solat jalanan PAS, DAP yang memerintah negara, macam mana? Bila kita minta bina Masjid, DAP kata; dah banyak dah BN bina dahulu. Lagi pun, atas jalanraya pun kita boleh sembahyang. Masjid nak buat apa lagi. Sembahyang la kat padang bola, tak ganggu pengguna jalan raya. Dah la setiap kali buat demo, mesti lepas solat Jumaat.

    Saya syorkan, pinda undang2, beri kuasa Polis atau Jabatan Agama tangkap sesiapa, walaupun sedang solat atas jalanraya, tempat yang bahaya & kotor. Pergi mengendap & tangkap orang berkhalwat, boleh pula. Jangan biarkan sesiapa salahguna agama secara buta-tuli. Bukan Islam akan menjadikan ia sebagai bahan lawak. Nanti orang lukis kartun, kita juga yang marah. Solat bukan untuk tunjuk2 pada orang. Solat dalam gua pun, Tuhan dapat lihat. Berlakon warak boleh memperdaya orang ramai untuk mengelak persepsi negatif ke atas moral seseorang. Solat hajat pun sama. Mesti buat peraturan. Tidak boleh minta turun bala atas sesiapa. Tidak di benarkan berkumpul, atas apa tujuan, sekali pun, selepas solat Jumaat. Selesai solat, mesti sambung berkerja. Malah jika keadaan terlalu terdesak, terutama jika berkerja dengan majikan bukan Islam, solat haruslah di tunda kewaktu lain, jika tuntutan kerja terlalu mendesak, untuk mengelak Islam daripada cercaan.

    Jalan raya adalah tempat paling kotor & bahaya. Bayangkan setiap tayar kereta ada sekurang-kurangnya 2 brake disc, kebanyakannya dibuat dari abestos. Habuk dari brake lining, bila hujan akan melekat pada permukaan jalan. Saya selalu buang kahak atas jalanraya, sambil memandu kereta, bermotorsikal atau berjalan-kaki. Buang tahi hidung, tak payah cakap la.

    BalasPadam
  5. dia pakai beg.... T_T

    adeh...! atas jalan sembahyang?? tak ke tempat tu lalu lalang nya org ramai.. kalau dah tempat open kompem kotor..

    hmmm pelik!

    BalasPadam
  6. hahaha....betul3x.

    dah lah tak buka kasut, tangan sibaju orange pun salah posisinya.

    Kalau nak solat pun naik lah kat surau dalam pudu raya tu..

    BalasPadam
  7. arah kiblat tu pun tak berapa nak betulll

    BalasPadam
  8. Bila cakap jahil kang marahhh... kalau tak cakap kang hati kita pulak berdarahhh. Pandainya tang demo je la. Bersihnya blom tentu lg. Ntah ada wuduk ntahkan tidak. Dgn tak bukak kasut tak bukak selipar. Dgn letak tangan mcm nak menyembah berhala. Nauzubillah! Cuba belajar dulu cara solat yg sempurna, ya adik-adik... drpd korang berdemo tak tentu hala tujuan.

    BalasPadam
  9. kesian baca penganggok UMNO ni, semua kaki bodek macam kata Dr Asri. Sembahyang juga depa ni, niat tu ada. Yang duk kaki hamun orang sembahyang dan ikut parti zalim korup tu lagi terok. Jgn nak jadi alim lah.

    BalasPadam
  10. weh. hangpa ni xda blaja agama ke? islam tu memudahkan tau x? pastu, ade ke patot dok mngate cara diorang solat tu. solat hangpa tu betoi da ke? sblm nak ngate kat org laen, hangpa pi la wat rujukan dlu cara nak solat. diorang ade alas kain tu kan? bukn dok cium trus jln raye tu. lg satu, hangpa ni agknya x pnh solat lagu ni. tu pasal dok ngate mcm2.

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

    weh. hangpa ni xda blaja agama ke? islam tu memudahkan tau x? pastu, ade ke patot dok mngate cara diorang solat tu. solat hangpa tu betoi da ke? sblm nak ngate kat org laen, hangpa pi la wat rujukan dlu cara nak solat. diorang ade alas kain tu kan? bukn dok cium trus jln raye tu. lg satu, hangpa ni agknya x pnh solat lagu ni. tu pasal dok ngate mcm2.


    hey budak hingus! hang tolong habaq mai yang salah dalam gambar tu? Jgn dok merepok kat sini...ooo hang kut yg baju kuning tu,,,,,,elok lah pi cari guru agama belajar cara nak nak solt....satu lagi,,,,,hang tau ka atas pudu raya ada surau.....kenapa pu solat atas jalan?

    Satu lagi,,,,,kalay hang solat jamak....meman tak sah....baik hang jimak china dolll...

    BalasPadam
  12. hmmmm..just nak kongsi la bro

    masa zaman aku blaja Islamic Studies dulu,ada berbagai cara untuk solat waktu darurat,sebagai contoh tentera islam yang berkawal selalunya akan berganti2,tetapi semasa mereka solat adalah di bolehkan untuk berjaga2,kalau x silap aku lecturer aku kata adalah boleh untuk solat pada 4 penjuru(sekrianya khuatir di serang musuh),malah masa zaman rasullah,adalah boleh untuk solat atas kuda sekiranya di dalam keadaan darurat kerana sesugguhnya Islam itu adalah memudahkan

    tapi kalu x silap aku kat puduraya ada surau,kat mydin ada surau,jalan sikit dari tempat bodo tu ada masjid jamek,

    kan berlambak surau dan masjid yang ada,kenapa mesti buat DRAMA seolah2 negara ni tengah darurat n perang?

    BODOH LA

    MALU SIAL

    BalasPadam
  13. sebab dorang terasa dorang sedang berperang kot. berperang dgn bayang-bayang sendiri. zaman Rasulullah berbeza dgn skrg. masjid & surau di merata-rata tempat.. ini MALAYSIA, bukan SINGAPURA.

    OKlah, komen lebih-lebih karang geng-geng pembangkang maki hamun pulak.

    p/s: cara baju oren tu sujud sama dgn cara di zaman majusi dulu sujud menyembah api. rasanya dalam youtube ada panduan solat dgn cara yg betul. sila search dlm youtube. berpesan-pesan sesama umat tak salah. aku tak cakap solat aku diterima Allah, tapi aku cuma sekadar mengatakan apa yg benar dan yg salah. wallahua'lam..

    BalasPadam
  14. Drpd korg wat benda x berfaedah tu terjerit telolong atas jln tu...baik korg blaja agama...ada gak faedahnya..ha..si bj oren ni mesti br nk blaja solat atas jln raya ni..klu dh biasa solat kat surau..masjid..solat jumaat..mesti dh ada org tegur klu silap..kan kantoi.. org yg x solat atau pun solat kekadang jer yg akan lupa..

    BalasPadam
  15. kat mana2 boleh solat.
    bukan mcm puak2 thogut, klu tak jumpa surau mmg tak solat.
    yg penting dia solat.
    terima atau dak, bukan urusan manusia.
    tak kan ini pun nak jadi isu.
    yg masuk dlm stadium tgk bola, berapa org yg solat maghrib??????
    tak pulak hang naj jadikan ini isu.
    bila kata jahil. maah nnt.

    BalasPadam
  16. konon mcm ahmadinejad la korang...sujut pon mcm hanjeng duduk..betolkan solat anda dulu saudara...perbuatan saudara bukan mencerminkan kesyumulan Islam...tetapi menunjukkan seolah olah Islam = Demonstrasi Haram = Pemberontak.

    BalasPadam