Sabtu, 23 Julai 2011

Konon Cerita.....

Idola Mat Sabu
Cerita bab Monggolia tak pernah habis, Mat Sabu sampai hari ini cukup suka sebut monggolia. Agaknya dia pun ada bini monggolia tu......

Mula--mula Pas kata Najib bunuh monggolia, lepas tu tukar cerita bahawa Rosmah pula terlibat, kononnya Rosmah berada ditempat kejadian.

Pas percaya kepada akuan bersumpah yang dibuat oleh PI Bala yang berharga tak sampai RM 10.  Akibat Akuan bersumpah, Bala diminta hadir untuk memberi keterangan di balai polis.

Sebagai bekas anggota polis, beliau tahu akan akibatnya jika dia pergi ke balai untuk memberi keterangan. Jalan yang mudah ialah dengan melarikan diri.

Lari pun bukan sebarangan, bukan Taiwan, bukan Thailand tetapi lari ke England (sama seperti blogger Tukar Tiub yang lari ke London selepas rusuhan pelajar tahun 70an).

Persoalan timbul kenapa Bala dan RPK lari ke England? Jawapannya ialah kerana orang yang lari ke sana tidak boleh di ekstradisi oleh pihak kerajaan Malaysia.

Nak terjah, tangkap dan bawa balik mereka akan mengundang bencana yang lebih teruk kepada Malaysia. Hanya Amerika ( Polis dunia) yang boleh melakukannya, tetapi tidak bagi negara lain kerana ia akan masuk bab hak asasi manusia.

Andainya negara membawa balik secara gerilla sudah tentu SUHAKAM akan buat hal dan mengutuk kerajaan atas alasan melanggar hak asasi manusia.

Kelmarin polis telah menangkap peguam dari Perancis iaitu William Bourdon seorang peguam hal asasi manusia dari Perancis pun menjadi tajuk besar kepada portal pembangkang.

Malah Mat Sabu dengan mudah menyatakan peguam skandal Scorpene ditangkap oleh Najib.

Bourdon sebenarnya tak ada kaitan langsung dengan Attantuya atau Scorepene. Kedatangannya hanyalah untuk menyampaikan ceramah di Pulau Pinang dan sudah tentu ceramahnya tidak lain dan tidak bukan untuk mengajar ketam berjalan mengiring.

Ingin mengajar bagaimana mencetuskan satu revolusi singkat untuk mengambil alih pemerintahan seperti yang berlaku dibeberapa negara Arab dan di Afrika.

Kerajaan berhak untuk menghalang sesiapa juga daripada masuk dan menghuru harakan negara seperti beliau.

Rakyat sepatutnya bertanya siapa yang menanggung kos sara hidup PI Bala, RPK, Peguam Hindraf yang menuntut 4 Trillion USD dari Ratu England. Opps! seorang lagi rakyat Malaysia yang menetap di England iaitu Kalimullaah.

Tidak mustahil dalam tempoh terdekat ini pemimpin Pas juga akan lari dan menetap di England, orang yang paling hampir untuk lari ialah Mat Sabu.

Pas nama saja parti yang berpegang kepada Islam, tetapi dalam isu kapal selam dan kematian Attantuya , jelas menunjukkan kedudukan Pas adalah setan, yahudi dan majusi.