Isnin, 15 Ogos 2011

INJIL VERSI MELAYU DAN MURTAD by ismailybungsu

SEJAK dulu hingga sekarang saya tambah keliru dan kian keliru bila ada demo haramkan injil versi Melayu. Dulu lagi saya bertanya apa salahnya injil ada versi melayu? zaman munshi abdullah juga sudah ada terjemaahan ke bahasa melayu hingga mushi dibilang sebagai Munshi padri.

...Saya lihat apa masalahnya kalau kita membaca injil versi melayu? saya sendiri sudah berkali-kali membaca versi melayu malah di rumah saya memang saya simpan untuk kajian dan bermacam injil ada termasuk injil bernabas dan masa saya di st patrik, tingkatan tiga juga saya belajar injil dan guru saya father dewit dan apakah iman saya goyah?

Inilah manusia kita selalu beranggapan buruk terhadap agama lain dan ada yahudi nasradi lebih hebat pakar dan buat kajian tentang kandungan isi al quran dan apakah itu juga dilarang oleh agama mereka? tentunya tidak.

Bagaimana kita mahu tahu keadaan kristen kalau kita sendiri tidak mendalami isi kandungan? terus terang ada beberapa kandungan cukup bagus dan ada persamaan dengan al quran meski visi dia lain sikit. ini ilmu. yang baik kita ambil dan kira-kira tak ngam lupakan saja dan kenapa kita tutup segala ilmu masuk ke dalam kepala kita.

saya cukup hairan orang islam ini seolah-olah anti ilmu tetapi ilmu yahudi yang begitu bagus secara tidak langsung mereka guna setiap hari dan yahudi mereka kutuk setengah mati meski yahudi itu ada yang islam agamanya dan yang kita tak senang hanya zionis. Yahudi dan zionis dua perkara yang berbeda.

Kemudian disentuh soal murtad yang sekarang ini panas dibicarakan soal orang islam masuk gereja. apa salahnya masuk gereja? saya sudah berkali2 masuk gereja dulu masa sekolah. kata mereka masuk gereja takut terpengaruh dengan kristen. apakah najib juga masuki gereja telah terpengaruh dengan kristen? ramai juga pemimpin Islam kita berdebat di gereja tetapi tidak pula terpengaruh dan kenapa ada sangkaan demikian pula daripada kalangan muslim sendiri? di mana kita simpan otak dan cara kita berfikir?

Bila orang Islam mendapat bantuan dari gereja lalu itu tidak boleh kata mereka. Peraturan mana yang mengatakan tidak boleh? kalau seorang nenek tua yang perlukan bantuan untuk makan, biayai anak ke sekolah dari baitulmal atau apa saja zakat misalnya tetapi tidak dipedulikan dan apakah merupakan kesalahan kalau gereja bantu?

saya tak mengerti dan terus keliru. ini orang islam kalau mahu pungut zakat hebatnya bukan main tetapi kepalang wang zakat didapatkan segala pejabat bukan main hebat tebal carpetnya satu inci dan makannya pula secara/acara tahunan di hotel lima bintang dan suatu membaziran, sedang mereka yang tua, uzur tidak dipeduliklan dan tau2 lesap berjuta2 wang baitulmal dan zakat ditelan sang buaya.

inilah negara malaysia yang katanya islam hadhari atau negara islam contoh tetapi perangai yang jaga amanah tidak mempunyai sikap seperti yang diperkatakan, malah mereka sendiri yang merosakkan agama sehingga orang islam sendiri tidak lagi percaya, lalu bagaimana agama lain mahu hormat islam?

Nah, satu saja cara kita terpaksa memilih dua jalan satu kekalkan BN dan satu tumbangkan BN di PRU-13 nanti sebab tiada juga dalam al quran menyatakan UMNO itu yang menyelamatkan Malaysia.

Salam

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.