Sabtu, 8 Oktober 2011

Pas dah Mula Panas dengan MCA

Satu artikel khas di Haramkahdaily yang kononnya seorang warga cina di facebook memaki hamun MCA sebagai sebuah parti yang tidak menjaga kaum cina. Kononnya selama MCA wujud di Malaysia ni, MCA langsung tidak pernah berbuat baik keatas kebajikan kaum cina.

Artikel ini hanyalah satu propa dan skrip yang di tulis sendiri dari pihak editor haramkah. Kalau bukan propa, tentu cina yang dok maki hamun MCA tu buta mata buta hati dan buta perut.

Tidak semua kaum cina menolak MCA, tapi mereka lebih menyokong Dap. Kerana perjuangan MCA hanya menjaga kebajikan kaum cina dan cuba memperolehi segala kebaikkan di Malaysia sebagai wakil kaum cina.

Mereka memilih Dap kerana Dap mampu berbuat sesuatu yang lebih dari MCA.

MCA salah satu komponen BN yang diterajui oleh UMNO. UMNO tetap pengerusi BN dan MCA tetap dibawah UMNO. Maknanya UMNO tetap ketua pada MCA. Segala dalam bidang pentadbiran, UMNO tetap paling berpengaruh untuk menentukan segala hala tuju dan perbincangan dengan semua wakil kaum lain. Tetapi UMNO tetap di atas. Kalau dari segi kerusi parlimen pun, UMNO tetap menang banyak dari MCA, MIC dan parti komponen BN yang lain.

Itu yang menjadikan UMNO pengerusi BN.

Ini berbeza dengan Pakatan Rakyat, amat berbeza. Dalam Pakatan, Pas parti yang berada di peringkat ketiga. Jika di ikut susunan kerusi parlimen sekalipun, Pas tetap di nombor tiga paling sikit. Pakatan di ketuai oleh Anwar, namun Dap yang mengarah dan segala hala tuju, Pakatan di tentu dan dikuasai oleh Dap.

Dap, Pkr dan Pas.

Pas tidak dapat menentukan hala tuju Pakatan, kerana Pas perlu melepasi Dap dan Pkr untuk memperjuangkan nasib Melayu Islam. Suara Pas jarang didengar untuk membela nasib Melayu Islam. Jika Pakatan menang, melayu akan berada di peringkat ke 3. Ini satu kerugian besar!

Memangla sekarang Dap tidak kisah Anwar menjadi ketua Umum Pakatan. Itu semasa mereka belum menang. Andaikata sudah menang dan Dap memperolehi kerusi parlimen terbanyak, apakah Dap tetap mahu Anwar menjadi Perdana Menteri Malaysia? Apakah Dap tetap mahu memberi ihsan kepada Anwar?

Atau Dap mempunyai wakil Perdana Menterinya sendiri?

Jika kaum cina tidak dapat menjadi Perdana Menteri, Dap mempunyai ramai anjing belaan melayu yang boleh menjadi boneka PMnya.

Jika terjadi perkara di atas, apakah Melayu dan Islam akan tetap terbela? Dap akan memperjuangkan nasib kaum melayu dan mengembangkan syiar Islam? kah kah kah.. fikir la bebaik..-Putera.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.