Sabtu, 26 November 2011

Harakah bakal lingkup kerana fitnah dan pembohongan

Seorang rakan telah pergi ke Alor Star dengan tujuaan urusan perniagaan kerana ada rundingan iklan yang perlu dibuat dengan Harakah Kedah.

Cari punya cari tak jumpa bangunan Harakah. Setelah puas menelefon ke sana ke sini baru lah dimaklumkan oleh seorang staff Harakah bahawa mereka beroperasi dari sebuah rumah.

Sebarang urusan perlu dibuat secara telefon dan rundingan boleh dibuat dimana-mana restoran kerana mereka tidak lagi mempunyai pejabat dalam bandar seperti dahulu.


ALOR STAR:Thursday June 8, 2006

The drop in sales of Harakah indicates that PAS is losing its popularity, Harakah sales promotion campaign chairman Ustaz Ahmad Awang said.He said circulation dropped from 400,000 copies per issue during the height of PAS' popularity in the late 1990s to 125,000 currently.Harakah is the PAS mouthpiece.
PARTY MOUTHPIECE: A PAS female member reading the Harakah at the PAS Complex in Kedah yesterday.

“Sales of Harakah are an indicator of PAS' popularity. When PAS’ popularity drops, so will the sales,'' he said at the party assembly at Dewan Fadzil Noor at the new PAS Complex in Kota Sarang Semut, about 20km from here, yesterday.“We cannot allow the public to forget Harakah. Harakah’s presence is crucial during the general election.“Harakah needs to improve its editorial content.”

Punca utama pejabat Harakah ditutup ialah kerana Pas Kedah sudah tak mampu untuk membayar kos sewa bulanan. Seperti yang dinyatakan dalam petikan di atas, edaran Harakah semakin hari semakin merosot.

Ini kerana pembaca semakin muak dan mual dengan isi kandungan Harakah yang tidak menggambarkan berita yang benar, Harakah tidak mengambarkan aktiviti-aktiviti Pas . Harakah penuh dengan berita-berita fitnah yang hanya memburuk-burukkan orang lain yang tidak menyokong mereka.

Pernahkah kita melihat dalam harakah ia melaporkan atau menunjukkan majlis penyampaian bantuan  kepada orang miskin, majlis penyampaian bantuan persekolahan dan pelajar yang masuk ke IPT dan sebagainya.

Satu lagi ialah Pas bercakap dalam harakah tanpa bukti, contohnya baru-baru ini Harakah melaporkan 70 ahli Umno di Kelantan masuk Pas tetapi tidak ada bukti kukuh, tidak ada gambar , tidak ada nama mereka yang menyertai Pas dan hanya cerita kosong tanpa bukti, ini bukan sekali dua tetapi dah banyak kali.

Ia menggambarkan bahawa Harakah yang mengaku dari parti Islam lebih banyak berbohong dan menfitnah. Islam kepala bapak depa.......