Jumaat, 2 Mac 2012

Mengapa Wati mencari Badrulamin?

Jarak perjalanan dari Kuala Rompin ke Swiss Garden Kuantan  ialah 146km dan jika memandu kereta mengambil masa 3 jam 9 minit.

Wah! Begitu jauh sekali perjalanan untuk meminta bantuan,  tak ada kah talian hayat di daerah Rompin, saudara mara atau sahabat.

"Saya syak isteri saya mempunyai hubungan sulit dengan Badrolamin sejak 6 bulan yang lepas, sebab itu saya mengekorinya ke Kuantan dan seterusnya ke hotel Swiss Garden." kata suami Wati

Beliau merayu supaya isterinya kembali bersamanya malangnya rayuannya tidak diendahkan oleh Badrolamin yang 'menyimpan' isteri dan anaknya dalam bilik hotel yang di sewanya.Lalu beliau menghubungi pihak penguatkuasan JAIP untuk membuat tindakan lanjut.

Menurut suami Wati yang berumur 28 tahun isteri sengaja membawa anaknya yang berumur 3 tahun bersama ke dalam bilik Badrolamin supaya mengelakkan daripada disyaki berkhalwat.

Beliau hadir pada kira-kira pukul 3 petang memberi keterangan kepada pihak JAIP kesal dengan dakwaan Badrolamin kononnya dia menyiksa isterinya, oleh itu isterinya datang berjumpa dengan Badrolamin untuk meminta bantuan.

Persoalan lain yang perlu dijawab ialah;
1. Badrul mendakwa suami Wati membawa 20 kaki pukul, kenapa tak ada kesan lebam dan bengkak-bengkak di muka atau di badan Badrul dan kenapa tidak ada repot sedangkan memukul orang satu jenayah yang berat?

2. Kenapa Badrul tidak mahu polis menyiasat kes pukul ?

3. Kenapa Wati tidak membawa wanita lain sebagai teman untuk berjumpa Badrul supaya tidak timbul syak wasangka buruk terhadap dirinya?

4. Bagaimana Badrul mengenal bahawa lelaki itu adalah suami kepada wanita yang dikurungnya?

5. Kenapa suami wanita itu begitu marah dan sanggup membuat laporan kepada JAIP sedangkan dia mengambil risiko yang berat dan boleh didakwa menuduh tanpa bukti atau qazaf, ia juga memalukan dirinya dan kisah rumah tangga akan menjadi berita besar dalam negara tetapi semua risiko terpaksa ditanggung oleh suami Wati?

6. Kalau benar bermasalah dan perlu bantuan kenapa mencari Badrul , carilah Ustaz Kazim atau hubungi Dato Dr Fadilah Kamsah di telefon untuk memohon bantuan dan kaunseling atau terus ke pejabat agama daerah atau balai polis yang berdekatan.

7.  Apakah Wati tidak punya sahabat dan saudara mara di Rompin , Kuantan atau kawasan yang berhampiran, kenapa Badrul juga yang dicarinya?


Orang harapan Dato Harith Salleh bekas Ketua Menteri Sabah.

Bersama bini bari Inafiona

Nama : Badrulamin bin Bahron
No. Kad Pengenalan : 611204-71-5327
Tempat Lahir : Indonesia
No. Sijil Warganegara : 570294
Tarikh Menjadi Warganegara : 29 September 1978.

Nama : Bahron bin Haji Mohammad Tahir (bapa Badrulamin)
Kad Pengenalan : 330814-71-5139
Tempat Lahir : Indonesia
Tarikh Menjadi Warganegara : 13 Ogos 1973

Menetap di Sabah masa kecil, Harith Salleh telah hantar mamat ni belajar agama di sebuah sekolah pondok di Kuala Selangor. Dalam 25 orang itu dialah yang cerdik dan akhirnya bergelar pensyarah dan phD. Sayangnya dia lupa kampung halaman dan negeri asal usulnya.

Tujuan dihantar bersekolah di semenjung ialah dengan harapan, bila dewasa boleh jadi Mufti Sabah.  Untuk maklumat pembaca juga, Dr Juanda mufti Perlis sekarang ialah anak Sarawak dari Kampung Igan, Sibu.

6 ulasan:

  1. mmg dari awal lagi semuanya blh dipertikai. dari awal lagi dah beri alasan yang dangkal dan tidak masuk akal..

    dan yg paling aku sakit hati, ada ke patut dia tuduh JAIP sengaja berkonspirasi utk mengaibkan dia? ini memang dah melampau. apa dia ingat dia maksum ke? orang buat operasi anti maksiat sepatutnya kita hargai..lagipun JAIP bertindak sebab mendapat laporan..

    BalasPadam
  2. Aku percaya kat badrul ni tapi... Banyak sgt persoalan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku pun percaya kat ustaz ni,percaya dia buat kerja salah.
      dalam dunia ni mana2 suami akan tahu atau syak kalau isteri dia ada hubungan sulit dengan lelaki lain
      tau kenapa?
      1.kelakuan isteri akan pelik bila ada kekasih seperti sms akan masuk tampa nada dering cuma ada gegeran saja.
      2.setiap malam tido lewat kerana ber twiter atau chatting
      3.bergaya atau bersolek lebih dari sebelumnya
      4.selalu berangan2 sorang2
      5.jarang melayan suami dari selalu
      6.selalu atau kerap out station
      7.kerap bertengkar walaupun perkara kecil
      8.riak muka selalu stim bila berangan atau sorang2
      9.selalu balik lewat dari tempat kerja,kerana dipejabat suami tak nampak untuk berbual dgn kekasih
      9.sms atau number panggilan hp di delete sebaik saja habis bercakap atau sms
      10.senyum sorang2
      11.banyak lagi lah aku tak larat nak taip..oop gatal puki sama!!(kuat seks)
      kecuali kalau suami dia tu buta atau pekak atau penakut.sebab kalau pekak dah tentu dia tak dengar deringan sms atau calling dari kekasih isteri dia atau pekak sebab tak dengar deringan sms.

      Padam
    2. opp!! lupaa
      lagi satu kalau suami dia 2x5 .silap2 hari bulan suami dia boleh kongsi wife dgn kekasih isteri dia.
      kahkahkah

      Padam
  3. ALASAN YANG ADA MENGATAKAN,PERNAH MENGENALI BERSAMA ROMBONGAN DIMEKAK BUAT UMRAH,PAKEJ ROMBONGAN BELIAU.USIA YANG BEGITU MUDA BANYAK DUITKAH DIKUMPULKAN PERGI KE UMRAH,ATAU SPONSER UMRAH AHLI PUTERI PKR,MENGATAKAN JUGA MENGENALI SUAMI ISTERI DI UMRAH,MUNGKIN BADARUL AMIN TERPIKAT DENGAN KEJELITAANNYA..KESILAPAN BADRUL AMIN DIA ISTERI ORANG,JIKALAU LAKI DIA PUKUL ISTERINYA PUN BIARLAH REPOT MAKAMAH SYARIAH..BARULAH BADRUL BOLEH AMBIL LEPAS CERAI.,SESUNGGUHNYA SENJATA YANG PALING DITAKUTI KAUM LELAKI8 ADALAH PEREMPUAN PENGGODA,WALAUPUNN BERIBU KALI MENEPISNYA,SEDIKIT JUGA AKAN TERSANGKUT,SEMUA KAUM LELAKI LEMAH..KECUALI TUNDUK DENGAN ALLAH

    BalasPadam
  4. Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaan dan rahmat-Nya bahawa Dia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikan di antara kamu (suami-isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. (Ar-Rum 30: 21)

    BalasPadam