Langkau ke kandungan utama

Akan berlaku di Malaysia sekiranya DAP memerintah

GAMBAR : BiaDAP!!! Orang Gaji Disuruh Berdiri Ketika Tuannya Makan Di Restoran...

Gambar di bawah ini dirakam oleh seorang individu yang mungkin berkhidmat di laman The Straits Times-Stomp. Dia yang menggelarknan dirinya STOMPER Clara telah mengulas kejadian tersebut ketika dia sedang makan bersama keluarga di Restoren Herba Oriental China di VivoCity , Singapura.
Dalam kes ini aku salahkan tuan kepada pembantu rumah yang memang biaDAP dan juga STOMPER Clara...kalau dah tau kesian tu apa salahnya tegur dan ajak makan. 
Masyarakat sekarang ini semua mementingkan diri sendiri..kalau tak ada kena mengena dengan dgn diri mereka maka mereka hanya memerhati. Aku cakap macam ni bukan bererti aku suruh jaga tepi kain orang sampai sanggup menabur fitnah macam puak Pakatan Setan. tapi aku nak korang faham dan lihat dengan mata hati...
Kita sekarang ini ambil mudah semua perkara. Contohnya, korang perasan tak orang kaki cacat minta sedekah setiap kali pasar Malam..kebanyakan antara kita hanya menghulurka RM1 dan pada pendapat kita, kita telah berjaya membantu orang susah. Sebenarnya tidak. kita sepatutnya bertanya apa yang akan mereka buat dengan duit yang mereka dapat.
Aku jarang bagi duit dekat peminta sedekah tetapi aku belikan sebungkus makanan dan minuman untuk mereka makan. Bukan aku kedekut. Tapi aku takut dia tu dimanipulasikan oleh pihak tak bertanggungjawab. 
Contoh lain, korang kalau pergi ceramah PAS atau yang berkaitan Pakatan Rakyat pernah tak jumpa TIN MILO mintak sedekah??pernah tak korang dimaklumkan duit itu untuk apa dan berapa banyak duit itu yang berjaya dikutip? tak pernah bukan. Beb..tabung surau pun ada akaun sendirilah.dan akan dimaklumkan berapa banyak duit terkumpul setiap minggu....

dulu puak PAS sahaja yang amalkan konsep mintak sedekah ni..sekarang PKR dan DAP pun ada..inilah hasil tarbiah PAS yang berjaya dilaksanakan kepada DAP. Memang sedekah itu dapat pahala..tapi lebih elok sedekah kt anak yatim daripada sedekah kat parti PAS yang kita sendiri tak tahu kemana hala tuju wang tersebut.

Aku tengok puak-pauk macam ni pakai kereta besar. yang miskinnya orang yang bagi sedekah tu. Pakai kereta yang tinggal tunggu hari nak ranap. kalau ada yang terasa aku cakap penyokong PAS orang susah tu aku minta maaf..sebab ini apa yang aku nampak..Teori Bandura pun sokong kata aku....yang aku herannya puak PAS totok ni tak kisah pun diri tu ditipu..daripada korang bagi duit kat PAS baik korang bagi kat Anak Yatim. sedekahkan kat Asrama Anak Yatim lagi jelas hala tuju...
Saksikan Gambar puak biaDAP di bawah..





This maid was apparently made to stand and squat throughout dinner at a Chinese restaurant, while her employers tucked into their meal.
STOMPer Clara elaborates: 
"I was having dinner at VivoCity with my family on Oct 26 at this Chinese oriental herb restaurant at level 3. 
"Behind us was this couple having their dinner, with their child and their maid. 
"They not only did not let the maid eat dinner, they didn't even offer her a seat. 
"The restaurant was not packed and there were so many empty tables and chairs, yet they only asked for a table for two with two seats and a chair for the toddler. 
"They didn't let the maid sit on any chair; she was standing and squatting all the way throughout their dinner. 
"She was to look after and feed the toddler while standing or squatting down.
"I feel so upset that the maid has to work for that family."- STOMP

Ulasan

  1. Aku tak suka racism... tapi puak2 ni mmg perangai macam ni... mana2 satu dunia korang pergi, mmg perangai macam ni. Ini mmg stereotype orang cina... classical chinese bastards.
    Tapi mmg tak semua orang cina macam ni, sama juga bukan semua orang melayu ni malas dan bodoh.
    Tapi la, aku lagi sanggup kawan ngan orang malas dan bodoh dari kawan ngan orang kurang hajar macam ni... dia ingat bagus sgt ke? ada duit pastuh jadi kan orang lain hamba abdi. Cilaka betul...

    BalasPadam
  2. ni apa punya specis ni. kerusi banyak nape tak duduk. tak boleh ke duduk kalau tuan sedang makan. ni pulak baru aku tau. kalau betul memang bangsa kafir bermata sepet ni memang celaka. kurang ajar. dia ingat bagus sangat ke bangsa dia tu. berak pun tak cebuk, mandi pagi pun ntah buat ntah tidak. bangsa pengotor. tak kira dari kelaku sampai le ke pemikiran. dah tu tak sedar diri. orang dah bagi tumpang duk kat bumi malaya ni (melayu ye) nak jadi tuan plak. tak ke elok disepak je. tapi bukan cina semua jahat tapi aku still tak akan percaya. CINA TETAP CINA.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PAU 1987: Najib Penyelamat Nyawa Politik Dr Mahathir. Tapi kenapa dia bencikan Najib?

#SuaraMerdeka - Kebebasan . Persamaan . Keadilan

*PADA* malam 23 April 1987, kira-kira 30 tahun yang lalu. Satu perhimpunan telah diadakan di Hotel Hilton Kuala Lumpur. Hotel di Jalan Sultan Ismail ini di antara hotel antarabangsa terawal di ibu kota, sekarang sudah pun hilang dari pandangan setelah 'direbahkan' (flattened) untuk dibuat bangunan baru, yang kini dikatakan terbengkalai.
Cukup genting pada masa itu prebutan kuasa antara dua tokoh - Dr Mahathir Mohamad dan Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li).
Hotel Hilton menjadi markas jentera kempen Dr Mahathir, manakala Hotel Regent di Jalan Imbi menjadi markas Ku Li.
Perhimpunan Agung UMNO dan pemilihan akan diadakan di PWTC keesokan harinya pada 24 April.
Perhimpunan di Hilton itu diadakan oleh Dr Mahathir bagi mengumpul sokongan. Suasana amat terdesak. Dr. Mahathir selaku Presiden UMNO dan Perdana Menteri terasa amat terancam. Dia cukup tertekan. Dia menghadapi tentangan maha hebat untuk mempertahankan jawatan Presiden. Ku Li bukan c…

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…