Isnin, 9 Julai 2012

Abby Abadi gila talak

Kehadiran Abby janda Norman Hakim di pintu pagar Kem Tahanan Batu 4 Kamunting benar-benar menyerlahkan kebodohannya dalam sistem perundangan dan agama.

Abby bercakap berdasarkan emosinya semata-mata, kemungkinan dia sedang kebanjiran datang bulan.

Abby menyalahkan warden yang bertugas berdosa kerana bersubahat dengan pihak atasan kerajaan.

Orang tahanan kononnya sudah 14 hari mogok lapar, wah! Kalau 14 sudah tentu dah mampuih la. Mogok lapar sama dengan membunuh diri. Bunuh diri jawabnya neraka lah tempatnya.

Abby pun tak pernah tahu apa yang ada dalam kem tahanan. So, Kalau tak tahu jangan lah nak melalak. Pergi lah buka google dan studylah siapa yang ditahan dibawah ISA.

Sibudak-budak Mahasewel pun sama bengong, terjerit-jerit dan bertakbir tak tentu pasal. Inilah kebodohan lebai-lebai kera Pas yang berdemo petang semalam.

Kepada pakcik dan makcik yang anaknya ditahan dalam kem tu kena fahamlah, kalau anak tak bersalah polis tak tangkap. Polis mempunyai cukup maklumat untuk menahan pesalah.

Mahasewel kalau berani buat lah tuntutan di mahkamah Habies corpus. Motif sebenar demo semalam adalah arahan Anwar supaya terus membuat kacau dan huru hara dalam negara. Demo semalam ternyata tidak mendapat sambutan . Mereka mula berhimpun dari jam 11 pagi dan mula hilang akal selepas jam 2 ptg.

Dahulu kita bersimpati juga dengan Abby Abadi kerana Norman Hakim mencari orang lain tetapi dengan tingkah laku Abby sekarang kita sudah mendapat jawapan kenapa Norman tinggalkan dia. Padan muka koooo gila talak.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.