Jumaat, 13 Julai 2012

Kontroversi Finaz dan Abby


Isu dua personaliti bertelagah dalam isu moral Abby Abadi telah menyebabkan Pas campur tangan mempertahan perangai buruk Abby dan menempelak personaliti tv al-Hijrah Finaz Yunus yang hanya memberi nasihat kepada Abby Abadi supaya lebih rasional dan profesional.

Akhirnya demi kerjaya dan nama baik majikan Finaz terpaksa memohon maaf secara terbuka kerana mengkritik Abby.

Persoalannya dimanakah tahap kematangan dan kewibawaan Pas dalam mempertahankan Abby?

Finaz berada didalam posisi yang betul kerana berani menegur Abby dengan cara baik.

Cuba kita lihat pula pengacara tv9 Amin Idris anak Kelantan yang bersikap kurang bijak dalam mengendalikan wacana Islam selepas PRU 13 juga bersikap tidak profesional tetapi tidak ada orang Umno yang memprotes atau mendesak Amin Idris memohon maaf kepada Prof Dr Ridhuan Tee dan Ust Fathul Bari.

Pas ternyata dalam keadaan terdesak dan tertekan untuk menyelamatkan parti Pas yang semakin ditolak rakyat. Pas terpaksa berbohong, menfitnah dan bertindak melampaui batasan kepada sesiapa yang menolak ajaran sesat mereka. Pas sanggup mati asalakan nama Pas tidak mati ditelan zaman.

Kini ustaz Pas giat menipu rakyat akan mempertahan agama Allah, mempertahan Islam dari dirosakkan oleh musuh-musuh Islam. Ini lah Pas. Mereka lah sebanarnya musuh-musuh Islam atau lebih senang disebut tentera Ahzab yang sedang menghamcurkan Islam.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.