Isnin, 22 Oktober 2012

AGM : Persatuan Bekas Tentera Tidak Berpencen


Barisan AJK penaja


Presiden Persatuan

Sebahagian daripada ahli yang hadir

TAIPING- Bertempat di Dewan 9 Renjer, Jalan Tamingsari kira-kira hampir 500 bekas-bekas tentera tidak berpencen telah berhimpun untuk satu majlis mesyuarat agung khas bagi membentang dan membahaskan usul  dalam menjalankan aktiviti persatuan bagi kepentingan ahli.

Usul ekonomi dan kebajikan menjadi tajuk perbahasan utama untuk mentranformasi untuk meningkatkan sosio ekonomi ahli, dengan kejayaan menjana pendapatan dalam sektor ekonomi persatuan akan memperolehi pendapatan untuk membantu ahli dalam segi kebajikan. Terdapat ramai ahli yang terabai daripada mendapat bantuan-bantuan daripada pihak kerajaan

Persatuan juga melihat dengan penubuhan persatuan ini maka satu badan koperasi dapat dibangunkan oleh persatuan untuk bergiat dalam sektor pertanian. Persatuan yakin ahli-ahli mempunyai tanah-tanah untuk dibangunkan dan boleh dimanfaatkan dengan menjalinkan kerjasama dengan persatuan.

Persatuan ini telah diluluskan oleh ROS dan ia bukanlah sebuah persatuan yang haram. Diharapkan lebih ramai ahli Kerabat dapat menyertai persatuan ini, kerana Kerabat masih lagi tidak didaftarkan.

Mesyuarat agung akan datang akan dibuat pada tahun hadapan dan kemungkinan besar selepas PRU13.

Mesyuarat kali ini dirasmikan oleh wakil YB Dato Muhammad Zahir iaitu Penyelaras Parlimen Taiping En Soo Kay Ping.