Sabtu, 17 November 2012

Pas mulai resah dengan ahli yang tidak setia

Muktamar Pas kali ini sememangnya panas. Panas dengan isu Anwarinas. Panas dengan isu hala tuju perjuangan parti. Panas dengan penolakan Dap terhadap Hudud dan sebagainya.

Kini timbul pula isu 'duri dalam daging '. Pas Perak mahu tindakan tegas diambil terhadap mereka . Wah kenapa risau weh.....?

Dalam kerajaan pun ramai duri dalam daging. contohnya ialah blogger Cikgu Din sendiri, makan gaji dengan kerajaan tetapi menjadi duri dalam daging. Walaupun mengaku dirinya Cikgu Din tetapi tetap menafikan dirinya adalah penulis blog untuk parti Pas  Bukit Gantang.

4 ulasan:

  1. Yang tak setia tu bukan sapa-sapa pun orang kamu yang dihantar untuk jadi ahli PAS. Salah seorang tak hadir muktamar konon dapat jemputan di luar negara.

    BalasPadam
  2. memang puak pas ni teruk, tak kan tak tahu pas dah lama :-
    (1) bersahabat dengan isblis ...
    (2) berjuang mahu menlantik peliwat menjadi pemimpin negara ...
    (3) membela penzina ... dengan berkata penzina itu tidak bersalah berzina dengan bini orang kerana penzina itu adalah ahli sekutunya ... mana ada kata nak bela islam ... bela pelaku dosa besar ada la ...
    (4) membela orang yang mahu membenarkan bangsa melayu yang merupakan umat islam murtad kerana orang tersebut adalah sekutunya
    (5) mengamalkan dasar asobiyah yang amat kuat di mana orang sendiri akan dipertahankan walaupun melakukan kemungkaran (rujuk contoh no 3 dan 4) mana ada berjuang untuk islam ... islam tu sekadar topeng je ...
    (6) membenarkan fitnah dan dusta kerana fitnah dan dusta itu disebarkan oleh orangnya - contoh membenarkan fitnah haji hadi yang berkata umno melepaskan air semasa prk di Tenang. mana ada ciri-ciri islam ... isle ada la ...
    (7) mengamalkan fitnah sebagai amalan harian, contoh menuduh tun m menonton vidio lucah dengan anaknya, menuduh nwar berahi meliwat tanpa 4 saksi (rujuk kes mat sabu tuduh nwar berahi dalam kes liwat 1) dan mencabar supaya nwar berahi menyaman orang yang menuduhnya, malangnya nwar berahi tidak menyaman orang itu sampai sekarang. dan menganggap nwar berahi bersalah cukup dengan cabaran itu tidak dijawap. sedangkan islam melarang fitnah ...
    (8) mempertahankan peliwat tegar kerana peliwat tersebut kini menjadi sahabatnya, contoh kes liwat 2 di mana kutbah jumaat dan ceramah menjadi medan mempertahankan peliwat, walaupun peliwat tersebut tidak mampu menjejakan kaki di hadapan kabah dan enggan bersumpah ... satu perlakuan yang mempamirkan kedayusan yang amat ... hem inilah akibat Allah menutup pintu hati mereka ...
    (9) ... sebenarnya banyak lagi tak larat aku nak tulis ... kamu fikirkanlah sendiri ... dan boleh tulis dalam reply ... amacam din ... ada betoika ...

    BalasPadam
  3. Dalam kerajaan ada gunting dalam lipatan, dalam UMNO pun ada gunting dalam lipatan, sekarang ni dalam PAS pun ada juga gunting dalam lipatan...nampaknya semua parti sama sahaja, walaupun edeologi parti berbeza namun anggota2nya sama sahaja. Jadi tak pelrulah PAS mendakwa PAS parti terbaik....PKR tiada gunting dalam lipatan tetapi mesin rumput atas laman rumah...rumput dah licin bro...tapi ada juga tumbuh rumput baru tapi tak berapa lebat dah, taruk kopi o mampus le semua...

    BalasPadam
  4. Gunting ke, mesin rumput ke, mesin penuai padi ke... yang pasti UMNO/BN dah tebas habis hak rakyat.... kalau terus biar memang melayu boleh nyanyi 'Anak Kecil Main Api'.

    Janji UMNO tumbang dulu, kemudian kita setel... kalau tak ngam juga kita tendang macam UMNO. Nak tambung pokok besar lebih susah dari nak cabut pokok yang baru nak tumbuh. Masa tu rakyat dah tahu dan terlatih macam mana nak ajar puak-puak tak reti penuhi kehendak rakyat sebagai tuan di Malaysia.

    BalasPadam